jump to navigation

Leapşa culturală February 24, 2007

Posted by oblia in Peregrinatio 1.
trackback

După prima mea gafă într-ale lepşei bloggeriste, iată că textierul mă cheamă şi el la joacă, cu chestionarul lui Proust, primit de el de la (am verificat bine!) Scrintin . (Chestionarul, pare-mi-se, a fost publicat şi în „Dilema” acum vreun an, doi.)

Cu plăcere şi mulţumiri, îl completez astfel:

1. Principala mea trăsătură: fiind un om care adoră holbatul, fără îndoială, ochii

2. Calitatea pe care doresc să o întâlnesc la un bărbat: auto-ironia (nu acră, ci jovială şi umoristică)

3. Calitatea pe care o prefer la o femeie: naturaleţea (ea-însăşenia)

4. Ce preţuiesc mai mult la prietenii mei: râsul-împreună, tăcerea-împreună

5. Principalul meu defect: indecizia (staţionarea prelungită în zona potenţialului)

6. Îndeletnicirea mea preferată: respiratul şi holbatul la mare

7. Fericirea pe care mi-o visez: Casa de los Amigos – un ditamai conacul în care să stau cu toţi prietenii, partenerii, familiile, pet-urile, ciudăţeniile, cusururile şi şarmurile lor

8. Care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire: bomba atomică, oriunde în lume…

9. Locul unde aş vrea să trăiesc: un sat de pescari de pe coasta Galiciei spaniole

10. Culoarea mea preferată: albastrul marin

11. Floarea care-mi place: lăcrămioara

12. Pasărea mea preferată: pescăruşul

13. Prozatorii mei preferaţi: Patrick White, Javier Marías, Umberto Eco, David Malouf, Thomas Mann, Albert Camus, Jorge Luis Borges, Camil Petrescu, George Călinescu, Mircea Cărtărescu

14. Poeţii mei preferaţi: T.S. Eliot, E.A. Poe

15. Eroii mei preferaţi din literatură: Voss (din romanul omonim al lui Patrick White), Iisus (din „Evanghelia după Fiul”, de Normal Mailer) şi Florentino Ariza (din „Dragostea în vremea holerei”, de García Márquez)

16. Eroinele mele preferate din literatură: Lucinda (din „Oscar and Lucinda” de Peter Carey) şi Fermina Daza („Dragostea în vremea holerei”)

17. Compozitorii mei preferaţi: J.S. Bach, Ceaikovski, Saint-Saëns, Vivaldi; Alanis Morissette, Lhasa de Sela

18. Pictorii mei preferaţi: Hyeronimus Bosch, Escher, Vlaminck, Goya şi, evident, Rembrandt

19. Eroul meu preferat din viaţa reala: oricine şi-a asumat sau îşi asumă integru menirea; spicuiesc: Iisus din Nazaret, Ioana d’Arc, Giordano Bruno, Mahatma Gandhi, Papa Ioan Paul II, Maica Tereza de Calcutta, Roxana Braga, Monica Macovei, George Soros, Nicolae Steinhardt, Constantin Lăţea

20. Ce urăsc cel mai mult: superbitatea ego-urilor

21. Calitatea pe care aş vrea s-o am din naştere: curajul

22. Cum aş vrea să mor: citind, sau (a)dormind pe-o plajă

23. Greşelile ce-mi inspiră cea mai mare indulgenţă: cele comise din frică

24. Deviza mea: depinde de etapă; din cele trecute, meţionez: „bring people together,” „there’s always tomorrow, „I will survive. I always do,” „după părerea mea, whatever”; actualmente, n-am.

Aş vrea să adaug trei alte întrebări chestionarului, înainte să predau ştafeta:

25. Gânditorii mei preferaţi: Nikolai Berdiaev, Constantin Noica, Martin Heidegger, Patrick White

26. Mitul meu preferat: mitul androginului din „Banchetul” (Platon) necenzurat

27. Atleţii mei preferaţi: Cathy Freeman, Martina Navratilova, Stefan Edberg

Să facem artificii multidirecţionale: Monik, Medeea, k_t , Mona şi Irina, haideţi la joacă!

Comments»

1. MoniK - February 24, 2007

am luat sama, doamnă, până mâine seară aveţi tema făcută (o rog pe mama să-şi arunce un ochi pe ea, înainte 😉

2. oblia - February 24, 2007

preabine, doamna, urbea va asteapta 🙂

3. medeea - February 24, 2007

ioi… noroc cu leapşa că mai apuc şi eu să scriu… fir-ar de examene… până acu’ luai peste 9 la toate… vezi că sunt în grafic 😛

4. leapşa culturală… « Mădălina - Elena - February 24, 2007

[…] 24th, 2007 primită ca o minge medicinală în abdomen de la Oblia pentru că am cam lăsat cultura deoparte de ceva […]

5. Flori, fete, filme… varianta proustiana « avizier personal - February 24, 2007

[…] varianta proustiana Published February 24th, 2007 astăzi Am fost invitata de oblia sa ma exprim in legatura cu urmatoarele […]

6. oblia - February 25, 2007

wow! 🙂

7. de_ce - February 25, 2007

haide ca a fost frumoasa gafa, pe mine m-a distrat povestea de prin comentarii :))

8. oblia - February 26, 2007

pt. de_ce: daaaaaa siiiiiigur, ca orice gafa e misto daca o fac altii… 🙂 in fine, a trecut. si nici nu m-a atacat zorro ‘cela, cum ma temeam…
hai sa te pun la blogroll, ok?, ca-mi place cum scrii, de_ce, dar mi-ar placea sa scrii mai mult de Timi. despre care trebuie sa te-ntreb acum ceva: e primul oras cu iluminat public din RO sau din Europa?

9. » Oracolul meu | de ce? Blog | - February 27, 2007

[…] cum 24 de chestiuni intrebatoare nu erau de ajuns, Oblia a mai adaugat alte cateva intrebari si e obligatoriu sa mearga si ele mai […]

10. de_ce - February 27, 2007

ambele 🙂

11. k_t - March 1, 2007

abia acum am vazut invitatia. cat m-am gandit de-a lungul timpului ce as raspunde [ 🙂 ] si acuma iata ca abia ma adun. voi incerca.

12. oblia - March 1, 2007

pt. k_t: ooooooof, renuntasem la ideea ca mai joci leapsha cu noi… hai, la joaca! 🙂


Leave a comment