jump to navigation

Shift Alt.L June 10, 2008

Posted by Alt.L in Uncategorized.
Tags:
trackback

Dintre darurile pe care le primim în general, multe ne lasă reci, câteva ne smulg un “a-haaa”, unele ne înduioşează pentru că ghicim gândul bun cu care ne-au fost date, o mică parte ne entuziasmează, iar majoritatea ne sufocă debaraua. Foarte rar, primim daruri care ne lasă muţi de uimire. Ca de exemplu, blogul acesta. E un dar foarte special: ca să-l pot primi, ca să existe ca dar, trebuie să fiu în stare să ofer ceva la rândul meu. Altfel spus, dacă nu scriu nimic aici, rămâne un gest făcut degeaba şi gândul ăsta nu-mi dă pace. Nu e deloc un dar pe care l-aş putea uita în debara.

Mă simt oarecum ca în Insula altuia. Spre deosebire de protagonistul cărţii, eu am fost invitată aici. Ca şi el însă, sunt într-un univers care nu-mi aparţine, pe care încă îl explorez cu sfială, dar cu care se pare că am ceva în comun. Cel puţin aşa crede Oblia. M-am gândit că tu eşti persoana potrivită să preia blogul meu. Eu şi cu Oblia nu ne cunoaştem altfel decât prin ceea ce ne-am spus până acum. Ne ştim din câteva e-mailuri şi comentariile pe blog: o legătură de cuvinte… Cuvintele au însă puterea de a crea relaţii, lumi, emoţii şi tot aşa.

În Insula altuia, o furtună forţează un navigator amator să acosteze la ceas de seară pe o insulă, unde găseşte o casă al cărei proprietar e absent. Fără perspectiva altui adăpost, pătrunde în casă cu gândul de a petrece noaptea şi de a pleca a doua zi, lăsând un bilet în care să explice situaţia. Şi ca orice intrus împins de circumstanţe, nu se simte în apele lui în intimitatea casei altuia. Aşa că se mulţumeşte doar cu un coltişor de cameră de zi, o conservă şi o sticlă de vin. Odată instalat însă, chiar şi precar, casa începe să-l seducă. Viaţa ascunsă, somnolând în lucrurile din jur, se trezeşte: un joc de umbre, un scârţâit, contururi abia ghicite. Ceva, poate anticiparea nedesluşită a unei experienţe unice, îl face pe intrus sa rămână. Şi să scrie. Începe prin a-i scrie proprietarului despre aventura care l-a adus pe insulă, despre cum a intrat în casă, despre cum i-a stârnit curiozitatea şi a început să o exploreze în fiecare zi câte puţin şi cum asta l-a făcut să vrea să-l afle mai mult despre el, amfitronul absent. Romanul e povestea unei prietenii care se leagă prin scris între doi necunoscuţi. Cercetarea amanunţită a locului, cu obiectele şi fotografiile lui, sunt doar pretextul unei explorari a sinelui prin viaţa altuia. Scrisorile-jurnal sunt de fapt o promisiune. Nu mă cunoşti încă şi nu te cunosc, dar fiecare cuvânt pe care îl aştern aici ne aduce mai aproape. În esenţă, Insula altuia e povestea unei prietenii paradoxale. O prietenie care începe să existe înainte ca întâlnirea să aibă loc şi ca protagoniştii să se cunoască.

Un blog este o insulă a altuia pe care poate ajungi din greşeală dar unde se întâmplă să-ţi placă să rămâi. Ce aş putea să spun despre ce înseamnă s-o mai şi primeşti în dar?

Comments»

1. I. - June 10, 2008

Eu ma bucur foarte, foarte mult ca esti aici!! :)))

(Cine a scris “Insula altuia”? Da, cred ca te-am mai intrebat o data, dar am o virsta, deh… 🙂 )

2. alt.L - June 10, 2008

pt. I: Hehe, mersi. Nu pot sa nu remarc farmecul irezisibil al iniţialelor 🙂
Autorul e Jacques Perry (cartea a fost tradusă şi în română).

3. vera cimpeanu - June 10, 2008

Deja ma intrebam ieri cind se sparge gheata. Nu ca te-as invidia, ca evident, sa scrii aici, pe caietul obliei, nu va fi lucru usor. Da’ te descurci BINE, capul sus. Io ma bucur ca ai preluat blogul si ca aici nu mai bate vintul si ploaia. Sa fie-ntr-un ceas bun!

4. I. - June 10, 2008

yep, so it’s a proper swap 🙂 jacques perry. o sa-l caut, caci suna bine.

5. Zaza - June 11, 2008

Sobrement, bienvenue. Et ça promet. 🙂

6. alt.L - June 11, 2008

pt. Vera: Multumesc de urare. Cum spuneam, Oblia e numai una 🙂 de aceea nici nu o sa incerc sa fiu Oblia2. Altminteri, da, nobless oblige si caietele nu trebuie stricate 🙂 Straduinta maxima deci.

pt Zaza: merci, c’est vraiment gentil de le dire 🙂

7. TheArrow - June 11, 2008

Hai ca acum am vazut ca ai aparut, in sfirsit. Bine ai venit! :).

8. April - June 12, 2008

frumos inceput.
nu te dobori sub greutatea cadoului. iavaş iavaş. o sa fie bine.

9. calatoare - June 12, 2008

April, sper ca mă vezi zâmbind cu încântare 🙂

TheArrow: blog la blog cu bucurie 🙂

WordPress-ul nu mă lasă să semnez ‘alt.L’ din cauză de punct si literă mare (nu le acceptă). Când sunt logged in mă cheamă ‘calatoare.’ Misterele interwebzului.

10. eXstatic - July 25, 2008

Abia azi am aflat de toata tarasenia… Eh, nu-i nimic. 🙂 Bun venit, alt.L/calatoare! 🙂

11. calatoare - July 25, 2008

mulţam! e încă suprinzător, chiar şi pentru mine.

şi mie mi-e dor de ea…


Leave a Reply

