jump to navigation

O scrisoare (de departe) simplă April 18, 2008

Posted by oblia in Peregrinatio 1.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

Dragă cititorule din inima Braziliei,

te-am observat abia alaltăieri pe harta blogtrotterilor mei (dreapta, jos). Dacă erai doar un punctuleţ, cum se vede în Noua Zeelandă pe aceeaşi hartă, însemna că erai numai un accident, un click, nu un cititor – punctuleţ = între 1 şi 9 vizite, gogoloi = între 10 şi 99 de vizite, ş.a.m.d.

Deci, cititorule care nu eşti doar un click, ce faci tu acolo, în inima Braziliei? Mă uit pe harta din Webster şi văd că nu-i niciun oraş acolo. Pari să fii undeva inland în dreptul lui Recife de pe coasta de est. La o altitudine între 500 şi 1000 de metri. Mi te imaginez într-o căbăniţă din scânduri cu verandă şubredă, undeva pe râul Teles Pires, sau poate pe Xingu, singur-singurel, plictisit de lume (te vindeci după vreo dragoste? te-ai retras temporar ca să scrii Romanul, să pictezi un tablou? sau să cercetezi speciile de gâze din zonă, unice în lume? sau doar aşa, la pescuit, că-i sezonul?).

Şi totuşi “conectat.” Internetul, ca gândul, ca spiritul, extermină spaţiul, aşa, scurt, ca la box, altfel atât de dureros tranşant, când trenul se pune în mişcare şi iubita îţi rămâne pe peron, micşorându-se, micşorându-se. Iubita ta este o dispariţie.

Mi te mai imaginez cotrobăind prin cutiile şi cutiuţele de metal cvasi-ruginite din bucătărie, când ţi se termină cafeaua, zahărul candel, lintea sau alte provizii, şi constaţi sâcâit că iar trebuie să te aburci în hodoroaga de furgonetă interbelică – nu c-ar fi existat interbelic în Brazilia, dar zic şi eu aşa – moştenită de la un moş damblagiu din zonă şi să te duci în cel mai apropiat sat, la băcănia plină de muşte unde vânzătoarea îţi face ochi dulci de luni de zile. Dar ţie nu-ţi place de ea, că-i soioasă.

Eu ce să fac? Am lucrat cu patimă de ieri de la 3 după-amiaza până azi-dimineaţă la 8. Cu pauze de pipi şi papa (pardon). Am fumat foarte mult, am băut cafea, ness cu lapte, ceai verde, ceai de fructe şi vin roşu, şi-am făcut treabă bună, zic eu. (Treaba pasională, indiferent de ce natură, se ştie, este totdeauna bună.) La 9.30 m-am culcat. La 13 m-a trezit fratele meu c-un telefon. Bine a făcut: am constatat că dormisem destul. Şi m-am dat jos din pat cu melodia Salazarilor de mai jos, “Me quedo contigo.”

{Eu fredonez mai tot, tot timpul şi mai peste tot [chiar şi în muzee, unde lumea vorbeşte de regulă în şoaptă, ca la priveghi (iată cum contestăm subliminal vitalitatea muzeelor), dar asta era doar o paranteză, desigur]. Iar muzica mă menţine în stare de bucurie aşa cum apa menţine plantele vii. Ca să formulez simplist. Simplist, dar adevărat. Foarte.} Iar acum, de vreo oră, îmi beau cafeaua (şi eu am rămas fără, à propos) şi îţi scriu ţie. Şi îmi trec multe gânduri prin creier, aşa, nepanicate şi non-presante, mai ca la promenadă, pentru că e vineri, afară e frumos şi am un weekend aerisit în faţă. Deci cam asta, despre mine.

Inutil să mai spun, mi-ar plăcea foarte mult să îmi dai un semn, de-acolo, din inima Braziliei. Wave to me. 🙂 Dar asta numai dacă într-adevăr locuieşti într-o căbăniţă de scânduri din brazilianul Nicăieri. Dacă nu… ce să spun? Am să fiu un pic dezamăgită, dar viaţa, nu-i aşa?, nu e chiar mereu plină de surprizele pe care le aşteptam. Hm.

Drum bun la băcănie!

Cu drag,
Oblia

Comments»

1. medeea - April 18, 2008

dragă cititorule din inima Braziliei, te rog răspunde! 🙂

2. Oblia - April 18, 2008

draga medeea, ce bine ca i-ai zis! 🙂 dar tu ce mai faci, altfel?

3. April - April 18, 2008

(just) nod if you can hear me.
eu zic sa-ti trimita niste cafea, braziliana,fireste, sa nu mai ramii fara. si vezi ce gasesti sa-i trimiti si tu. poate mere.

eu am google analytics.. care-mi spune mai multe, oras, cind, de ce, cum si ce fel. nu-s maniaca cu d-astea, nu ma uit decit geografic, io-te, bai, pina si din khazakstan!!

4. Sorin - April 18, 2008

Oblia dar de ce nu ai scris in portugheza?Ca ai fi inceput procesul de fidelizare a cititorului din Brazilia…

Ps:macar a stat mult timp pe blogul tau:))

5. TheArrow - April 19, 2008

Oarecum offtopic: April, am incercat sa-mi pun analytics si nu mi-a iesit. Eu puneam codul, wordpresu’ in scotea… Daca ai vreun sfat, poti sa ma luminezi si pe mine? Mersic.

6. medeea - April 19, 2008

bine fac, dragă Oblia… pe aici… finalizez detalii… mă mai enervez… mă mai bucur niţel… pe scurt: trăiesc 🙂 de scris n-am mai scris fiindcă nu mi s-a mai întâmplat nimic interesant şi care să poată să fie povestit.

7. Oblia - April 19, 2008

pt. April: i think s/he nodded. i’m so happy. dar cafea braziliana sa nu-mi trimita, ca mie-mi place cafeaua germana (care fireste ca tot de pe-acolo provine, dar prelucrata nemteste e, dupa mine, o minune!). daca vreau, eu pot sa-i trimit seminte da floare, baaaaaai! 🙂 google analytics nu vreau, suna prea precis, nu-mi lasa loc de aberare… si ma mindresc ca nu am NICIUN click in spatiul (ex?)sovietic, parca. Oblia este in general ok si toleranta, dar are citeva antipatii imuabile, printre care si ex-sovieticii (doar Georgia se excepteaza). sorry, not fair, dar deh…

pt. Sorin: mai, sa stii ca m-am gindit si eu ca n-o fi roman/romanca. dar daca nu e doar un simplu click, daca sunt cel putin 10 vizite, ma gindesc ca e, totusi. de-aia am scris in romana. (altfel, sigur ca stapinesc portugheza “la perfectie” :P)

pt Arrow: nu stiu cu analytics, dar eu am incercat sa-mi pun quotes (cum are turambarr) si nu mi-a acceptat wordpress-ul nici aia. noul format al bucatariei pare mai putin permisiv decit ala vechi. 😦

pt. medeea: deci esti bine 🙂 nu conteaza ca n-ai mai scris, eu in rondul de noapte trec si pe la matale prin ograda, oricum, cam in fiecare zi. 🙂

8. răzvan martzipan - April 19, 2008

posesor pachet amaroy 500 gr (pentru adevăraţii cafegii… 😛 ), original, sigilat, din nürenberg, adus de persoană de încredere, doresc schimb reciproc-avantajos cu o tavă de prăjiturici cu vişine.

suplimentar schimb şi o sticlă de bere slab alcolizată cu mere, 0,5 L, din acelaşi oraş mai sus-amintit, contra echivalentul volumetric în cherry-cola sau 2 bucăţi ciocolată milka cu martzipan…

pentru arrow – încearcă pe activemeter[punct]com – îţi spune şi ip-urile şi cum au ajuns vizitataurii la tine, via refferers au ba 😉 pe blogspot merg şi analytics şi ăstălalt de numai ce ţi-am zis despre…

🙂

9. Zaza - April 19, 2008

Pune o janelă ca a mea, de la meebo, poate e timid(ă).

10. Zaza - April 19, 2008

Ups, ai deja. Fuhhget about.

11. oblia - April 19, 2008

pt. Martzipan: hopa, G se-alege cu amaroyul! (da’ lasa ca tot la mine ajunge, daca o rog frumos 🙂 ) cherry cola de unde vrei sa-ti dam, omule, merem pin’ la budapest acu’? ai si tu niste pretentiiii…

pt. Zaza: Ei, da, am fost maimutza 🙂 am de vreo saptamina, dar ca si YM it’s a waste of time. ma rog, it can be, cind se este de lucru.

12. AprilSea - April 20, 2008

esti tu sigura ca n-ai din spatiul ex-sovietic? ca vad pe linga India aia imbulinata (Madras? Bangalore? Kolkatta?) mai sus, o bulina care sare din zona indiana, cu siguranta. Sa fie din K2? 🙂
hm.
@ Arrow, si scuze pentru offline: nu stiu cum merge treaba cu wordpressul si altele. eu sunt cu weblogul, si acolo merge.

13. Oblia - April 20, 2008

pt. AprilSea: ei, imi place sa cred ca aia e stii de unde? Din Nepal!! lol

14. Oblia - April 20, 2008

Am facut click pe imagine: mie mi se pare ca-i tot India. si punctuletul ala de mai jos un pic, aia sa stii ca e my friend Monica din Lucknow! 🙂 Si gogoloiul din Israel e my parents’ friend who lives there. (scuze pentru mixaj, iar am lucrat in engleza. kinda cocktail in my head…). etc, etc. noapte buna, copii.

15. G. - April 20, 2008

plec si io o zi din oras si voi deja impartiti bunataturile, pai se poa’? 🙂

plec de pashti (iti spusei, doar, martzipane) si intr-unul din weekendurile ce urmeaza prajituresc din nou. ma ofer a va fi gazda, insiram bunataturile, tragem cortina, stingem lumina si le ia care, cum, cine apuca (ca-n bancurile alea cu tunelul) bine asa? 🙂

16. G. - April 20, 2008

sa ne spui cand iti raspunde cititorul tau de peste mari si tari.

17. răzvan martzipan - April 20, 2008

nupe, dear G, cum să facem noi una ca asta, mai ales aşa in absentia?

vorba reclamii – “ce-i al tău, e pus deoparte” 😉

păi, măi oblia, ce mi-e bucharest, ce mi-e budapest… nu-i aşa departe, doar la distanţă de vreo 3 consoane… 🙂

18. AprilSea - April 22, 2008

da, nu ai nimic din spatiul sovietic, cu exceptia unei buline din SanktPetersburg *rire agricole*.

19. Oblia - April 22, 2008

o rad acum cu lama :>

20. Zaza - April 22, 2008

Oh, maman, rire agricole, o să te ţiu minte April pe chestia asta!

*green with envy*

Domnu de la Brazil da’ spune ceva odată, că nu mai îndur!

21. oblia - April 22, 2008

bai railor. eu, daca as fi fost un cititor, oricare, pina acum ii scriam obliei drept omul din brazilia, chiar daca nu eram. ca el nu scrie, stiu eu… 😦

22. Zaza - April 23, 2008

Deci eu am vrut pentru ca să fac chestia asta, dar m-a ţinut o jenă.

23. G. - April 23, 2008

Ana Palmira Coelho, hm! asta era brazilianca? 🙂

24. Oblia - April 23, 2008

pt. Zaza: daaaaaa, laaasa… 😦

pt. G: o, da. cu buletin de gaieshti. 🙂 ori asta, ori scrie in esperanto, si nu stiu eu.

25. Turambar - April 24, 2008

Dau quotes installment know how pe un pachet de cafea braziliana. La schimb. Trocu si norocu.

26. oblia - April 24, 2008

Sa-i cer lu’ Ana Coelho, oare? 😉 Cafeaua, zic. Faza e ca ajunsesem cu quotes pina la a-mi copia codul de pus in widget. Dar acesta din urma, din preacinstita bucatarie wordpress, ii da cu flit codului. stii dumneata ceva de asta? ca daca da … vedem de unde naiba-ti fac rost de cafea braziliana. la o adica, ma duc in vizita la cocioaba de scinduri si la bacania soioasa.

27. Turambar - April 24, 2008

habarnam, domnitza. ma dau shi eu rotund in momentele de constinta modificata (nu beat, ci doar obosit, si zalud). eu stiu sa fac grafice si sa-mi sparg fatza la rugby. altceva, chem instalatorii. care este.

… a, uitam: si sa cer cafea pe nemeritatelea, of course.

🙂

28. Oblia - April 25, 2008

hehe. tu nici macar fiind bautor de cafea, te pomenesti? 🙂 hai sa facem concurs de constiinta modificata prin nesomn. runda 1: e vineri ora 02.15 a.m. nu am mai dormit de … draci, nu pot sa socotesc. zic asa: m-am trezit miercuri pe la 11 dimineata si de-atunci n-am mai dormit, doar am trebaluit, atit intelectual, cit si fizic. plus vazut un film acum :> (dar urmeaza nani) cite ore sunt? si tu? gata, am reusit sa socotesc: 39 de ore de cind n-am dormit. de data asta. arunc manusa. 🙂


Leave a Reply

