jump to navigation

Leapşa axiologică April 10, 2008

Posted by oblia in Peregrinatio 1.
Tags: , , , ,
trackback

Asta vine de la mine. Mă gândeam mai demult la ea şi acum, că tot e sezonul, se vede treaba, pare bună de lansat.

Care 3-5 calităţi îţi câştigă respectul? (Nota bene, nu am spus “îţi impun respectul”…)

Mie, una, următoarele îmi câştigă respectul:
– capacitatea de a empatiza ori, altfel spus, de a simţi compasiune şi de a acţiona în consecinţă, pe loc/la timp
– curajul de a lupta pentru principii, fie şi împotriva curentului (să mai spun? Monica Macovei)
– loialitatea de-o viaţă faţă de cunoaşterea-de-sine

Îi invit pe textier, pe Gramo, pe Delicataetc. şi pe Monica să o preia, dacă le place.

Comments»

1. vera cimpeanu - April 10, 2008

Zic si io, desi n-am fost intrebata, da’ sint multumita de raspunsul meu si vreau sa zic cuiva. Simtzul onoarei. Pentru ca le cuprinde pe TOATE alelalte importante(gindeste-te un pic), poate doar fara simtzul umorului, care nu e inclus obligatoriu in ce presupune onoarea. ONOAREA.

2. Oblia - April 11, 2008

da, implica multe. dar un exemplu, spre ilustrare?

3. vera cimpeanu - April 11, 2008

Adica nume de om? Pai ai: Monica! E megadesteapta, e puternica, e tenace, are simtz al onoarei extrem de dezvoltat; in plus are haz, e citita, are unele idei ‘zvapaiate’ (ai avut deja an insight, ca ai vazut-o la 2 Mai) care o scot din rindurile posibililor martiri , maica Tereza, etc., (ceea ce nu ar fi cea mai dezirabila aspiratie). Nu zic ca n-are si defecte, dar nu ai spus calitati de persoane care sint perfecte. In plus, cine e perfect, nu e perfect FIINDCA e perfect, if it makes sense to others, too.
Si mi se pare ca majoritatea calitatilor cuiva care nu doresti sa-ti fie partener de viata insotesc musai simtul onoarei (inteligenta, tenacitate, bun simt, reliability, honesty, disponibilitate pt. altele si altii decit ale tale). Nu poti sa ai acest simtz, daca esti prost. Sau unreliable. Sau mitocan. Etc. Cum zic, el nu presupune neaparat simtul umorului si nici pe cel muzical. Care la mine conteaza. Da’ oricum, vorbim de claca, nu?

4. oblia - April 11, 2008

Raspunsesem o data, dar mi-a dat wordpressul cu flit in nas. Sunt asa ofensata, ca nu mai stiu ce ziceam. A, da: ca eu – Monica, dvs – Monica, daca ar fi sa ma gindesc si la alt exemplu bashtinash de om ca lumea as ramine ca la Hamangia…

5. vera cimpeanu - April 12, 2008

Nu, NU e asa. Io ti-am zis de Monica, pentru ca pe ea o stii. Celelalte exemple pe care le am sint persoane pe care nu le cunosti, sint sigura, asa ca nu ar fi avut relevanta. Tu ai vrut exemple si era evident ca intrebi de cineva – persoana publica, sa intelegi ce spun. La mine, celelalte exemple nu sint figuri publice, cu 1 exceptie si pe aia nu o dau din considerente. Din cunostintele noastre comune, simtul onoarei il au Adrian si Florin. Si Florentina B. Care SINT oameni iesiti din comun.

6. Barbosu Eugen - April 12, 2008

performanta si drumul spre ea, care deja se traduce in perfectionism (gasite la individ, fireste)

7. Oblia - April 12, 2008

pt. vera: nu intrebam neaparat de o persoana publica, ba chiar eram pe punctul de a adauga “samuraii, kamikaze?” dupa intrebare. deci si-un “arhetip” ar fi mers. sau un exemplu de gest din istorie. anyway, acum, da, avem destule exemple! 🙂

pt. eugen: da, misto si asta. 🙂

8. gramo - April 12, 2008

Am receptionat, multumim, ne gandim. Inca suntem un pic in urma cu lepsele, mai avem una frumoasa de la Arhitect si inca n-am reusit sa o facem.

Dar ne punem pe treaba. Imediat ce evaluam dezastrul din masina de spalat. 🙂

9. oblia - April 13, 2008

oops, ce dezastru?? sper ca nu v-ati apucat sa spalati pisica… 🙂 o sa citesc.

10. Turambar - April 14, 2008

Autenticitatea. Cand simti omul ca este el, acolo, atunci, si nu altul. Nu masca, nu histrionism, nu viclenie prozelitoare si suie si hada.

Blandetzea . Aia primordiala, crestina. Aia pe care nu o am eu.

Perseverenta Tenacitatea. Tot aia pe care nu o am eu.

Dragostea de copaci Ca particularizare a dragostei de natura. Respectul fata de ce este viu, ne-viu si mai ales si mai ales ne-antropic. Reflectie a lipsei de aroganta si superbie specifice nivelurilor joase ale rasei noastre umane. Nu strivi corola de minuni a lumii.

Altfeliciunea Aia, stiti voi. Aia buna. The glimmer of moonshine in the eyes. Vizionarul. Ielele in piele de om. Slenderii si visatorii.

🙂

11. oblia - April 14, 2008

Domnule: chapeau pana la podea! Dupa mintea mea, e cel mai misto/miezos raspuns! 🙂

12. Leapsa axiologica a Obliei at Gramo`s World - April 17, 2008

[…] primit de la Oblia leapsa asta: Care 3-5 calităţi îţi câştigă respectul? (Nota bene, nu am spus “îţi […]

13. Irina Gheorghe - April 19, 2008

Pot sa ma bag si eu la leapsa asta?

14. oblia - April 20, 2008

dar poftiti, doamna! 🙂

15. TheArrow - May 7, 2008

Vaz ca nu vrea sa bage pingback de la sine, asa ca te anunt eu ca am raspuns, in sfirsit!

16. oblia - May 7, 2008

Ooooo. Dar nici nu credeam ca se va-ntimpla vreodata 🙂 Glad you did it, thanks!

17. TheArrow - May 7, 2008

Pai dac-am zis ca scriu, scriu. Doar ca for some reason mie blog postings mi se par ca ar trebui facute la nivel de research papers (not that I ever excelled at that) si de-asta ma frasui o gramada pina scriu. Da’ aseara m-a lovit inspiratia :).

18. Oblia - May 7, 2008

te ce? frasui? ce dumnezeu e aia?? 🙂
blogging & research: indeed. ma apucasem mai devreme sa scriu ceva, am constatat ca necesita a little research si-am concluzionat: nah, i can’t be bothered… lene. de-aceea prefer sa scriu impresii 😉

19. TheArrow - May 7, 2008

A te frasui = a te frichini 😀

Adica, mai pe romaneste, te agiti, bre. Asta e problema, ca tre sa faci a little research de multe ori si-atunci iti vine s-o lasi balta.

20. Oblia - May 7, 2008

never heard de a te frasui! 🙂 e regionalism, sau ce? oricum: suna haios.

21. TheArrow - May 8, 2008

Da, mi se pare super cute 🙂 Nu stiu daca e regionalism sau ce e, dar imi place.

22. G. - May 8, 2008

hihi! da, e regionalism! din ucraineana, via moldovioara.

23. TheArrow - May 8, 2008

Aha. Uite ca you learn something every day :). Merci.


Leave a Reply

