jump to navigation

Bubulină, cobză et varză March 22, 2008

Posted by oblia in Peregrinatio 1.
Tags: ,
trackback

E-adevărat că e gripat de vreo 3 săptămâni, încât, muncit de tuse, febră şi muci, îi pune lui Buni întrebări metafizice în toiul nopţii (“Buni, ce se întâmplă cu mine?”), dar, independent de asta, are o noţiune a timpului… deosebită.

De exemplu, aflu ieri despre următoarele dialoguri:
Bubulină (către Buni): Şi-şi-şi câ-când merg la grădiniţă?
Buni: Mâine.
Bubulină (către Cucu): Auzi, Cucu! În şşşase zile mă duc la grădiniţă!

Bubulină: Cât timp o să lucrezi cu Ili?
Cucu: Cam o oră.
Bubulină: A, înseamnă că într-un minut terminaţi.

Îmi mai amintesc că, la telefon, întrebându-l eu odată când vine înapoi în Bucureşti (deşi ştiam răspunsul), îmi zice “ieri”. Eu îl corectez: “mâine”. El stă şi cugetă pe firicel, doar respiraţia câteva secunde, după care rezolvă elegant diferendumul: “Vin în cealaltă zi”. Iar “răspoimâine” îi place pur fonetic, doar pentru că e plin şi plin de râs.

Ieri, când s-a petrecut dialogul doi, nu pot: mă duc la el şi-i zic “Bubulină, eşti varză!” Zâmbeşte într-o parte, ca atunci când nu pricepe exact ce-i spui, dar sesizează zeflemeaua: “Sunt varză?” “Varză eşti, Bubulină! Păi o oră are un minut? O oră are şaizeci de…” “Uuuite, e Scooby-Doo!” Deja îmi acordase 30 de secunde, deci o jumătate de oră, normal că voia să schimbe subiectul…

Teoria mea e că el converteşte automat unităţile (noastre) de timp, după o formula anume. Când o descopăr, vă zic. 🙂

Comments»

1. Irina Gheorghe - March 23, 2008

Pai asa cred ca fac astia micii. De exemplu, “Mama vine sa te ia vineri”. “Cand e vineri?” “Peste cinci zile”. “Cinci zile? Cat mai dorm cu bunica?” “Mai dormi cu bunica patru nopti”. Nu stiu daca am facut aritmetica bine…

2. G. - March 24, 2008

daca o descoperi dau de baut 🙂

3. oblia - March 25, 2008

da, adevarat ca asa fac astia micii. de pe la 8 ani incolo incep sa aiba notiunea timpului standard. ce dulce e ca nu o au pina atunci!! 🙂

bine, G., s-a notat! 🙂 lucrez la descoperire, atunci.

4. Irina Gheorghe - March 25, 2008

mda, cred ca de asta este copilaria asa de pretioasa…

5. oblia - March 26, 2008

SI de-asta… 🙂


Leave a Reply

