jump to navigation

Filament March 16, 2008

Posted by oblia in Peregrinatio 1.
Tags: , , , , , ,
trackback

E-adevărat că sunt uşor filocatolică, pentru magnifica artă pe care a produs-o catolicismul. Totuşi, să las lumina aprinsă în sufragerie, să mă duc în bucătărie, aprinzând lumina şi acolo, să-mi vină în minte poluarea mediului/irosirea resurselor=păcat, să mă întorc repede în sufragerie şi să sting lumina… M-am autosurprins.

Bombănim şi băşcălim, dar, o dată în plus, catolicismul dovedeşte că e actual, ştie pe ce lume trăim şi trăieşte, şi vorbeşte omului de azi – spre deosebire de ortodoxism… Altfel, cred că Papa însuşi îşi dă seama că n-o să credem de-acum mai abitir în ideea de păcat ca autostradă spre iad. Damnation upgraded – come on!… Doar nu-i Microsoft. Dar ce, da, reuşeşte să facă prin asta e să ne activeze un pic conştiinţa. Conştiinţa că binele planetar ţine foarte mult de binele personal. Şi viceversa.

Comments»

1. G. - March 18, 2008

asa frumusete de post… si cum l-am ocolit noi, cetitorii ?
nu pot deci, sa-ti las impresia ca nu ne intereseaza. remarca e mai mult decat ok. io-s ortodoxa (si fara pretiozitate, practicanta), dar ma doare sufletul cand vad ca ortodoxia refuza sa tina pasul cu vremurile si se “tine” de fleacuri (ex: sa intri in biserica cu batic pe cap). am citit accidental o carticica catolica de rugaciuni, un fel de ghid al crestinului, de tinut pe noptiera. era scrisa atat de accesibil si atat de adaptata vremurilor, cu explicatii clare la intrebari simple. exact asta mi-am spus: de ce eu nu gasesc astfel de carti pentru copilul meu in bisericile ortodoxe? ale noastre sunt greoaie, scrise intr-un limba veche. pfoai! sa nu mai zic de scandalul actual cu religia din scoli…in fine!
bila alba lu’ Papa!

2. Oblia - March 18, 2008

nu stiu nici eu de ce nu merge si ortodoxia in pas cu vremea. s-ar putea sa li se para ca TREBUIE sa fie batriniciosi doar in virtutea conceptului de vechime, cale dreapta (ortodoxia, literal), traditionalism, etc?? nu stiu. dar cind ma gindesc la ortodoxie vad un sfat al batrinilor girboviti in jilturi antice, iar cind ma gindesc la catolicism vad piete pline de tineri chiar zimbitori, concerte de craciun misto la care vine si Bono, etc…


Leave a Reply

