jump to navigation

Leapşa patriotică March 11, 2008

Posted by oblia in Peregrinatio 1.
Tags: , , ,
trackback

“Cum arată România voastră de dinăuntru?” ne întreabă Zaza. “Sau mai clar: la ce vă bubuie mintea mai întâi şi mai întâi, atunci când vă gândiţi – vă gândiţi?- la subiectul ăsta?”

Grea misie, gânditul la asta. Îmi vine a lungi răspunsul cu-mbârligări multiple, dar n-am să trişez. Răspunsul onest este ăsta:

Pe “România mea” am îngropat-o undeva laolalată cu alte 2 lucruri care îmi erau sfinte, intangibile, şi la a căror calomniere săream la beregată. Am făcut asta fiindcă mă apuca plânsul de îndată ce, precisely, mă gândeam.

România pe care o vreau azi şi de-acum înainte, România “upgraded” este, simplu, o Spanie. Mă refer la oameni cu abruptişuri hâtre şi glumeţi, dar şi demni şi de caracter!! (Aici m-am aprins puţin, let me breathe a sec. Aşa.) Mă mai refer la colţişoare de urbe fermecătoare, colţişoare-surpriză (pot fi şi surprize decrepite, dostoievskiene, nu mă dera), dar şi la monumente care să-ţi taie genunchii sau respiraţia, după umori, şi pe care să le respectăm. Toate astea sunt, pentru mine, România europeană – cum am mai spus, a fi cetăţean european e o identitate non-abstractă, pentru mine.

(Mă mir eu însămi să spun că uneori chiar mă simt în România mai sus descrisă! Hai, tot înainte!…)

În fine, idealmente România pe care o vreau ar trebui să fie condusă de o figură precum Regele Mihai I.

Leapşa merge la Delicatafemininaetc. (dacă nu o faci, nu mai joc niiiiiciodată jocuri din “Reward” Elementary cu tine :P), Exstatic şi Medeea.

Comments»

1. Zaza - March 12, 2008

săr-naaa!

2. oblia - March 12, 2008

ji io 🙂

3. Irina Gheorghe - March 12, 2008

s-a facut. in curand.

4. Post Saver - Website voting and saving system - August 8, 2008

Monumente Bookmarks…

Bookmarked your page with keywords monumente!…


Leave a Reply

