jump to navigation

Cinemateca desfiinţată March 4, 2008

Posted by oblia in Peregrinatio 1.
Tags: ,
trackback

Curtea interioară a unui bloc de 8 etaje în formă de Π. Spaţiu dubios unde orice, de la săruturi caste la paşii mici prin noapte, e pasibil de sordid.

Totuşi, era duminică, era soare şi bătea vântul. Pletele cablurilor fâlfâiau enorm, ca ale unei vedete însingurate la malul mării.

Jumătăţi de perdele se unduiau cochetând cu jalea, ispite sure pentru vreun detracat de fiu rătăcitor.

Frunzele uscate lepădate de-o toamnă pierită în şirul de milioane de surate duse cădeau minunat în sus.

Şi-o mâţă roşcovană ţopăia zăpăcită din iarbă-n pom şi viceversa – făcea pe pantera.

Comments»

1. Gratiela - March 5, 2008

m-am gindit ca e trist ca avem atitea comentarii “interculturale” si nimic aici 🙂 desi eu nu am fost decit de citeva ori la Cinemateca si nici nu am fost impresionata de loc in sine, stiu ca Cinemateca insemna foarte mult pentru multa lume. habar nu aveam ca o fost desfiintata. banuiesc ca devenise outdated si out of place deja acum cind poti vedea orice pe un canal tv (si sint atitea!) sau dvd (asa usor de procurat acum). mai mergea cineva acolo? ce trist suna the demise of something so loved in its heyday

2. Oblia - March 5, 2008

Nu, tu, n-a fost desfiintata. Aia de pe strada Eforie exista, it’s alive and kicking, din cite stiu. Am dat post-ului titlul asta fiindca curtea interioara a blocului din descriere mi se parea de filmat. Si de film de cinemateca. Doar ca nu filma si n-are sa filmeze nimeni in veci acolo. Curtea blocului, cu farmecul ei usor sordid, era deci o “cinemateca” desfiintata inainte sa se infiinteze vreodata.

3. Gratiela - March 5, 2008

hai ca m-ai ametzit:)

4. TheArrow - March 5, 2008

Recunosc ca si eu sint la fel de ametita :). Am tot cautat unde zici ca e desfiintata si nu gaseam. Plus ca daca se desfiinta sigur auzeam de undeva, dar nu am auzit nimic. Confuzie maxima aici :).

Cit despre sursele de filme, in Romania cred ca inca e greu sa faci rost de DVD-uri cu filmele clasice, care sint what Cinemateca is all about. Ce-i drept, retelele de calculatoare intra-blocuri probabil sint o buna sursa de filme piratate :).

5. Turambar - March 5, 2008

Doamnelor si domnilor, nu avem noi totzi vietzi puse la comun cate filme de arta putem vedea acum, courtesy of the bloody Internet. Intrebati-l pe Turambar: mii de titluri, si cele mai multe tot pe vremea Cinematecii le-am vazut.

Damn. Can you borrow me some time? And some youth? And some beauty? And some money? OK OK. I understand you can’t spare them all. At least some of your money. The rest I’ll manage myself 🙂

6. Oblia - March 6, 2008

Dragelor: era o metafora, that’s all. Ce naiba sa aiba cinemateca reala, non-metaforica, de pe strada Eforie, cu curtea interioara a blocului unde locuiesc ai mei?? In afara de acest singur metaforic lucru: “atmosfera” ca de film. Ce Dumnezeu!… Cind vorbim la propriu, vorbim la propriu; dar cind vorbim la figurat, la figurat vorbim. 🙂

7. Oblia - March 6, 2008

Turambar, tu la cine te rugai? Iti dau, frate, si viata mea, ia-o, dac-o vrei, ca sunt dupa 2 beri… 🙂

8. TheArrow - March 6, 2008

Pai ai fost atit de metaforica incit am crezut ca e pe bune. LOL. Ca nu zici unde e; poate curtea aia interioara era la Eforie si nu mai tineam eu minte, ca deh, am circumstante atenuante (cum ar fi virsta :)).

9. oblia - March 6, 2008

oh well…

10. Turambar - March 6, 2008

Aha. Viatza dupe doo beri. Sacrificiu si ofranda. Asta imi aduce aminte ca in noaptea asta m-am culcat pe un filmuletz englezesc ieftin, outdated si haios din seria Mrs Marple si m-am trezit, habauc, pe la 3 noaptea, cu un ochi in ochiul de vampir si de sete al lui Caterine Deneuve din The Hunger. Cine a vazut filmul? Cine a mancat? E cu David Bowie. Mare film. Mare trairism baroco-vizualo-senzual.

Primesc inca oferte de timp si de bani. Vreau tineretzea pierduta inapoi. Tineretea mea pierduta la Cinemateca. All the good times that I’ve wasted having good time, cum zice Eric Burdon. 🙂 :p


Leave a Reply

