jump to navigation

Trei chestiuni de pragmatică naivă February 16, 2008

Posted by oblia in Peregrinatio 1.
Tags: , , , , , , ,
trackback

Că sunt naivă, asta mi s-a spus şi ştiu. “Proudly so,” e tot ce-mi permit să răspund.

Aşa că nu mă sfiesc să înşir:

1. Dacă tot s-a isterizat mapamondul că planeta crapă în câteva zeci de ani din cauza poluării, de ce nu s-a instituit utilizarea obligatorie a autovehiculelor cu motor electric de la data de …? Cu pedeapsă penală, în caz de încălcare.

2. Când s-a-ntâmplat scandalul icoanelor din şcoli, acum vreo doi ani, de ce-au discutat (pro sau contra) despre scoaterea icoanelor din şcoli, de ce n-a propus nimeni ca, pe lângă simboluri religioase ortodoxe, să se introducă simboluri catolice, buddhiste, musulmane, mozaice, etc.? Altfel spus: de ce s-au gândit să menţină sau să elimine, dar nu şi să adauge, să îmbogăţească?

3. Dacă România e ameninţată de o “criză a gazului natural”, de ce mai folosim aragaze, în loc de maşini de gătit electrice? Care erau “norma” în, de exemplu, Australia (nici prea multe resurse de gaze, nici prea multe hidrocentrale – în mod evident, o ţară mai puţin dăruită…) înca de (cel puţin) acum 10 ani?

Atât.

Comments»

1. L - February 18, 2008

Hehe, intrebarea nr 1 si-au pus-o si cei care au facut Who Killed the Electric Car? http://www.imdb.com/title/tt0489037/

2. Oblia - February 18, 2008

He, multzam de link! 🙂 tu ai vazut acest film? suna interesant. nici nu auzisem de el.

3. L - February 18, 2008

Hmm, nu l-am vazut inca, dar e pe lista mea de Netflix :). Stiu de el pentru ca mi-a fost recomandat si povestit in linii mari — mi s-a parut foarte interesant. Nu vreau sa-ti spun detaliile pe care le stiu pt ca nu stiu cat de mult iti pasa de spoilere, dar pe mine m-a pus pe ganduri (de fapt, m-a deprimat un pic) povestea. Daca faci un search dupa titlu, pe Wikipedia si Imdb gasesti insa detaliile de la care ma abtin acum 🙂 Daca nu poti sa-l vezi si te intereseaza iti trimit un update dupa ce il vad.

Oricum, se pare ca aceeasi echipa planuieste sa faca urmarea Who Saved the Electric Car? Hehe, fingers crossed on this one.

4. ccozianu - February 18, 2008

La intrebarea nr. 3, si curentul la plita electrica de unde vine ? De la termocentralele cu lignit ? Sau de la cele pe gaz naturel.

La intrebarea nr. 2, eu imi dau cu parerea ca e mai bine ca fii-meu nu vede nica pe paretii scolilor americane, decat cum ar fi sa vaza un ghiveci de prost gust.

La intrebarea nr. 1, raspunsul e ca inca nu s-a isterizat bine de tot, si chiar daca s-ar isteriza europa, in India si China o sa mai curga apa pe Gange si Yangzi, pana sa se isterizeze si dansii. Plus ca vine un inginer si te intreaba ce punem in baterii ? Tarii cat mai mult carbune.

Asa ca, ramane cum am stabilit.

5. oblia - February 19, 2008

2 L: ei, am citit pe imdb, dar erau misteriosi la final… 🙂 recenzia se termina conspirationist, adica in coada de peste. pai cred ca, da, mi-ar placea update dupa ce il vezi. thanks!

6. oblia - February 19, 2008

2 Costin: ei, tocmai aceasta e “provocarea”! eu nu sunt fizician(c)a, dar a-nceput sa ma enerveze discutia despre “cautarea surselor alternative”, de citiva ani incoace. habar n-am, dar ma-ntreb: centralele nucleare nu produc (si) electricitate? hidrocentralele? ceva??
asta la raspunsul 3.

la raspunsul 2: da, e si asta o solutie. doar ca – ma-ntreb poate retro – ce repere spirituale or sa aiba? pokemon? sau harry potter? no, really: repere spirituale. nici mai mult, nici mai putin.

la raspunsul 1: definitely maybe 🙂 de Africa n-ai zis nimic…

7. L - February 19, 2008

@oblia Sigur, it’s a promise. Am insa sapte filme inaintea lui pe lista, asa ca o sa dureze un pic. Dar cum imi pari sincer preocupata de lucrurile pe care le scrii nu cred ca o sa-ti dispara interesul. 🙂

8. ccozianu - February 19, 2008

Oblia, la energie nucleara se isterizeaza astia si mai si, ca ce facem cu deseurile. Si cefacem cu riscurile. Oricum nu e cazul sa ne dam noi cu parerea. Cert este ca actualmente, dca ar fi sa ne comutam de tot pe energie electrica nu exista o solutie certa ca energia electrica sa fie curata. Hidrocentrale nu-s de-ajuns si mai e si seceta globala.

Despre repere spirituale, fii-meu are ce primeste de la ta-su. La o adica, e mai bine in America pentru ca ortocsii sunt in minoritate aici. Dar in principiu, e bine ca o natiune sa aiba dreptul sa decida, printr-un mecanism politic, ce educatie spirituala sa fie predata la scoala.

In orice caz, decat ghiveci, mai bine sa mi-l lase in pace.

Evident ca ar fi prea frumos sa li se spuna copiilor la scoala: “stiti dragilor, noi din cauza ca n-am cazut la pace ce si cum, ne cerem scuze ca nu putem sa va invatam nimic la capitolul asta, mergeti si intrebati parintii”. In schimb, cum vine sezonul cu Christmas, le e servit un kitsch cultural cu “gingerbread man” si alte parascovenii de prost gust, dar in schimb politically correct.

9. Oblia - February 19, 2008

2 L: ok, o sa-ncerc sa astept 🙂

10. Oblia - February 19, 2008

2 costin: ok, got it. totusi, ce e dincolo de discursul despre cautarea de energie alternativa? vreo substanta, ceva? anything? chiar habar n-am. dar credeam ca they’re working on it.

da, ar fi o chestie sa ne intrebe prin referendum ce religie sau religii vrem sa fie predate la scoala.

right. de Paste nici nu intreb… 😦


Leave a Reply

