jump to navigation

Biblioteca din Alexandria. The Sequel. February 15, 2008

Posted by oblia in Peregrinatio 1.
Tags: , ,
trackback

Să aibă ceva deocheat bucătărioara mea? Să fie încă bântuită de spiritul şturlubatic al mătuşii Nela, răposata proprietară originară? Căci e a doua oară când mi se întâmplă. Dejunez la domiciliu şi, pe durata ceremoniei, mă izbeşte o mirare.

Am gătit [grin] “Supă alfabet” de la Maggi. Pun apa pe foc şi o aduc la punctul de fierbere, precum se indică, torn conţinutul, las să fiarbă la foc mic timp de 8 minute, în oala neacoperită. Amestec din când în când. (Oare trebuiau ghilimele? Era citat.)

Şi-apoi mănânc. Nu ştiu cin’ mă pune să mă uit în fiecare lingură pe care mă pregătesc s-o bag în gură. În asta ochesc din prima vreo 3 D-uri, mulţi de A şi chiar un Y. În următoarea, F cvadrupleţi, un M rătăcit şi-un Z. Ba chiar 8-uri şi 2-uri. (APCule, ambalajul produsului nu zice nimic de cifre!)

Tot înghiţind la ele, dinspre pârdalnicul de burdihan se caţără dezesperat un gând: sunt un monstru literofag, numerofag. Păi câte maxime, dictoane, epigrame, poeme şi alte giuvaieruri literariceşti nu s-ar fi alcătuit din ce-am hulpăvit eu!…

Mă uit în oglindă şi-l văd pe Shrek! 😦

Comments»

1. Zaza - February 15, 2008

Oh well, alphabet soup.

La mai mare, doamnă. Şi să ştiţi că are şi cifre, întotdeauna.

2. Gratiela - February 15, 2008

cu alfabetele astea ale tale mi-am adus aminte ca in Madrid e un hotel care se numeste Hotel de las letras 🙂 in al carui restaurant au o “sopa de las letras” care nu ne-a impresionat, dar unde am hulpavit cu mare placere niste sushi minunat! 🙂 E chiar pe Gran Via daca te abati vreodata pe-acolo. 🙂 De fapt, pentru sushi, as recomanda si mai calduros un restaurant japonez foarte aproape de acest hotel, un pic mai sus pe o straduta din Gran Via.

3. Oblia - February 15, 2008

pt. zaza: da, “erai familiara cu asta”? eu n-am stiut de cifre. teribil ce te pot pacali niste simple plicuri comerciale, pfui! 🙂

4. Oblia - February 15, 2008

ca adica ce, daca voiam cifre imi cumparam supa contabila.

5. Oblia - February 15, 2008

pt. gratiela: wow! madridul l-am ocolit consecvent, pian acum. mi-e frica de el 😦 mi se pare mare si haotic, nu-l pot “stapini”. sau asa-mi reiese din hartile lonely planet…

si deci “sopa de las letras” era asa, ca asta, cu litere in ea?? eeeee, daca da, o sa mai maninc – ca doar e lucru spaniol! 🙂 din traditiile poporului spaniol…

tu io la restaurant japonez nu ma duc. am fost o data in melbourne si m-am deprimat. e totul atit, atit, ATIT de delicat, prea delicat pentru mine… 😦

6. Gratiela - February 15, 2008

hehehehhe…. cred ca “supa contabila” este complet unmarketable asa ca tre sa scape cumva de cifrele alea!!! 🙂

7. Gratiela - February 15, 2008

VAAAAI cum sa eviti restaurante japoneze!!! Le ador! Iar sushi si sashimi ….mmmmmm yum yum yum

Madridul nu este DELOC haotic! Nu as zice ca e un oras extraordinar, si la prima vedere nu m-a impresionat, dar it grew on me si trebuie sa recunosc ca are un aer elegant. E foarte simplu de “stapinit” as zice. Parerea mea e ca merita macar o vizita. In plus, gasesti acolo niste pantofi superbi si la preturi mici!!! Sint foarte incintata de Pura Lopez desi… e adevarat ca nu am unde sa-i port creatiile aici 😦 Dar Balenciaga e la preturi uimitoare pentru Romania, respectiv intre 150 si 200 de euro. De fapt, gasesti tot felul de obiecte de diversi designers la preturi mult mai accesibile decit in restul Europei mi s-a parut mie. Si daca mai e si perioada de reduceri… 🙂

Eh, e adevarat ca e un pic cam comercial si lumea e innebunita dupa moda pe-acolo – mai ales femeile – desi asta nu se vede asa clar pe strada, cum vezi in Italia.

E posibil sa locuim acolo o perioada pe la sfirsitul anului asta sau inceputul anului viitor; de indata ce ne instalam te invit sa-l descoperi.

8. Oblia - February 15, 2008

hehe, ar fi misto! eu incep sa coc o spanie din anul asta, prin septembrie, cred. dar m-as duce in galicia. sa vedem ce zic si tovarasii de drum… (desi nu ma indoiesc ca-i voi manipula dupa cum pohtesc – grin)
poate fi-va galicia si madrid, who knows 🙂

9. Oblia - February 15, 2008

errata: “… sa coc o spanie din nou anul asta…”

10. Zaza - February 15, 2008

Galicia şi Madrid. Vezi ce-mi faci, doamnă?

11. Oblia - February 15, 2008

pai hai si tu 🙂

12. G. - February 15, 2008

si Fiona? 🙂

13. Oblia - February 15, 2008

?? 😦

14. Zaza - February 15, 2008

Huh?

15. G. - February 15, 2008

fiona era cu shrek. si intrebam doar, ea pe unde umbla? s-a dus sa aduca semnele de punctuatie? :-)))

16. Zaza - February 15, 2008

G., e ziua internaţională fără semne de punctuaţie nu ştiai

17. m - February 16, 2008

“sunt un monstru literofag”
nu, esti un monstru arheo-literofag.
pai… “pardalnic”? “hulpavit”? ce sunt acestea? vezi, de asta rade tanara generatie de noi si zice ca nu ne mai pot suporta textele si contextele.
oho, si cate alte sadovenisme mai ai… de ce naiba iti plac tie asa? iti par dulcege, autentice? pentru mine-s vomitiv curat, cand le citesc ma ia ameteala. (and you write good…)
“giuvaeruri”, auzi… ptiu
🙂

18. oblia - February 16, 2008

pt. G: aaaaaa. habar n-am, ce-i treaba mea?

19. oblia - February 16, 2008

pt. G si Zaza: AAAAAAAAAAAAAAAA. Ca adica de ce nu erau si semne de punctuatie in supa alfabet? LOL Bine, G! :)))

Asta ma pune pe ganduri: de ce doar cifre arabe, dar nu si romane?

N-as fi mizat pe faptul ca post-ul asta avea sa fie atit de consistent… (pfff 🙂 )

20. oblia - February 16, 2008

pt. m: iarta-ma, hai, te rog iarta-ma. dar cind scriu numai si numai pentru tine (as opposed to pentru mine 🙂 ) iti fagaduiesc (oops, I’ve just done it again, haven’t I? mai iarta-ma te rog o data) ca am sa folosesc doar vorbe alese, ca bobii de-alese.

pe de alta parte, ce-mi faci: “you write good”?? you write well, caballero. (la ce filme te uiti, de-mi vii cu de-astea?)

21. Zaza - February 16, 2008

Alphabet soup is food for thought.

22. Oblia - February 16, 2008

LOL genius!

23. m - February 16, 2008

la ce filme te uiti, de-mi vii cu de-astea?)
a, numai la filme mainstream, cu cauboi si indieni, de ce 🙂
(you did good – e o replica curenta acolo, am vazut, mai tare ca you did fine)
damn, oare chiar suntem putin expirati?

24. TheArrow - February 16, 2008

Hm… “You did good” e ok, dar “you write good” nu merge. Cu alte cuvinte, “good” ca adverb nu merge cu orice verb. Asa, se mai zice si “I’m good” cind te intreaba cineva daca vrei ceva (apa, mincare) si vrei sa zici ca ai tot ce-ti trebuie; nu stiu cu ce alte verbe ar mai merge.

25. eXstatic - February 16, 2008

Biblioteca din Alexandria, supa de litere si Shrek. Le-ai amestecat, nu gluma. 🙂

26. oblia - February 17, 2008

pt. m: conteaza daca suntem expirati sau nu? mult de tot? 🙂

27. oblia - February 17, 2008

pt. arrow: serios, asa zici in US, “I’m good”? cind, de exemplu, mergi la un magazin, spui ce vrei sa cumperi vinzatorului 1, asta se duce sa ia, vinzatorul 2 te intreaba intre timp “how may i help you? si atunci tu ii zici “I’m good” (adica e ok, ma serveste colegul matale)? funny. in australia era (pentru situatia descrisa mai sus) “I’m right”. eeee? 🙂

28. m - February 17, 2008

mai mult ca sigur ai dreptate
nu conteaza, evident, pe termen lung.
sau… conteaza vetustul, daca n-ai cine stie ce talent, doar asa, pentru a creste muntii de maculatura ai epocii, sa fii unul-dintre-cei care s-au agitat pe-acolo cu scrisul. nu conteaza, daca ai talent, si-atunci nu se mai uita nimeni la cat e de vetust. (cred ca dostoievski scrie intr-o rusa foarte expirata.)
nu conteaza arhaismele, daca ai posteritate. conteaza, daca n-ai, ca esti mort inca din viata.
blabla-ul subsecvent.

29. thearrow - February 17, 2008

Pt. Oblia. Ha! Ce interesante diferentele astea. Da, “I’m good” merge si la magazin; in general in orice situatie in care te verifica cineva daca ai nevoie de ceva si tu n-ai. Si, apropos de verbe, cred ca merge cu eternele auxiliare, be and do, dar nu cu altele. “I’m right” e tare 🙂

30. Oblia - February 17, 2008

pt. arrow: am stiut eu c-o sa-ti placa 😉 ia zi, ce speculatiuni sa extragem oare de-aici? ca australienii sunt mai self-assured (??) yesss, i dare you to! 🙂

31. Oblia - February 18, 2008

pt. m: suna rezonabil mica ta clasificare. imi pare rau, nu pot sa raspund mai substantial de-atit, mi se pare ca e o chestiune de istorie a culturii care ma depaseste, la care nu prea m-am gindit. “posteritate”. scepticismul imi interzice sa mai amushin asemenea notiuni. cred ca nu prea mai cred in grandios, in big scale… 😦


Leave a Reply

