jump to navigation

Iepuraş glacée February 10, 2008

Posted by oblia in Peregrinatio 1.
Tags: , , , , , ,
trackback

Când era mică, de vârsta şoimilor patriei, Oblia avea obiceiul de a folosi numele de cod “Iepuraşul” pentru orice persoană (din afara cercului familial şi amical) care îi plăcea. Astfel, au fost “Iepuraşul” persoane precum chelnerul care ne servea la restaurantul din Eforie Sud şi Nicolae Ceauşescu.

Şi îmi amintesc acest episod (trebuie să fi avut vreo 5 ani): mă ducea bunicul matern la plimbare în Parcul Libertăţii, într-o zi care să fi tot fost sâmbătă sau duminică. Vreme căldicică, soarele pe cer, păsărelele voioase, lumea alene, la pas.

Obişnuiam să turui, în acei ani fragezi, şi-mi amintesc că i-am povestit bunicului minute şi străzi în şir despre ce drăguţ e Iepuraşul. Care Iepuraş? s-a interesat. Ceauşescu. Şi dă-i, şi dă-i. Că-i drăguţ “Iepuraşul”.

Acuma, omul fusese deţinut politic şi făcuse 15 ani de închisoare comunistă. Dar a ascultat drăgălaşa apologie a “Iepuraşului” pe care o derulam fără să scoată o vorbuliţă. (Ce mă amuză acum cum, logic, îi escalada tensiunea arterială…)

Când ne-am apropiat de intrarea în parc, iaca o tonetă cu îngheţată. Mniam! Era momentul să las baltă “Iepuraşul” şi să mă orientez spre oamenii-resursă din realitatea concretă. “Îmi iei îngheţată?” am cerut stergându-mi băluţa, anticipativ.

Soluţionarea cererii a venit prompt, în spiritul tranşant caracteristic plaiurilor olteneşti: “Să-ţi ia Iepuraşul!” Şi nici măcar n-a încetinit pasul.

(Cum-necum, din ziua aceea Ceauşescu n-a prea mai fost “Iepuraşul”.)

Comments»

1. eXstatic - February 10, 2008

Nu stiu de ce, dar ma simt norocos ca n-am amintiri de pe vremea comunista… M-am nascut prea tarziu pentru a le avea, sunt sigur de asta.

2. Oblia - February 10, 2008

Poate ca esti norocos. Pe de alta parte, nici nu-ti inchipui cu ce placere ne-aducem aminte de detaliile specifice epocii, de la parfumul in masinute la Cico sau Brifcor. Are si epoca asta farmecul ei… 🙂

3. PAUL GRIGORESCU - February 10, 2008

A fost vremea copilariei noastre.Cu bune si rele.As vrea s-o recapat doar de dragul inocentei mele de atunci.In rest au murit oameni,idei,principii de dragul ”Iepurasului’.De mic cunosteam fiecare cotlon al parcului Carol.Asa l-am cunoscut de la ai mei. Niciodata Libertatii.Chiar Cico si Brifcor,Pepsi mai rarut.

4. Oblia - February 10, 2008

Da, bine zis… Vezi ce inseamna sa te intorci in timp? Am comutat pe “Libertatii” automat, nici nu mi-as fi dat seama, daca nu observai tu. Eu nu l-am stiut dintotdeauna drept “Carol”. Acum i-as spune Carol, atunci ii spuneam Libertatii.

Copilaria din cartierul vechi, fie ea si ceausista, chiar a fost una fericita. Pepsi mai aveau la cofetaria dinspre Rond, cand aveam eu vreo 7-8 ani. Si jofre aveau acolo. 🙂

5. PAUL GRIGORESCU - February 11, 2008

…si mascote si hamburg si arahide-n ciocolata.

6. Oblia - February 11, 2008

hamburg??

7. Turambar - February 11, 2008

Probabil strugurii. Alt hamburg comunist nu-mi vine in minte. 🙂

8. PAUL GRIGORESCU - February 11, 2008

Era o prajitura din crema de ciocolata cu struguri in interior

9. PAUL GRIGORESCU - February 11, 2008

strugurii erau alcoolizati

10. oblia - February 11, 2008

aaaa, n-o stiu. alcoolizati la cofetaria noastra?? ay, daca stiam!… 🙂


Leave a Reply

