jump to navigation

Un jester January 8, 2008

Posted by oblia in Peregrinatio 1.
Tags: , , , , ,
trackback

Cum i s-ar spune în română? “Bufon”? E degradant. Era mult mai mult de-atât. Geamănul simbolic al Regelui (îndeosebi la Curtea Angliei), nătărăul înţelept. Ne-a rămas sub formă de jolly joker azi, în pachetele de cărţi de joc.

Şi, desigur, în Parcul Tineretului. În amorţeala mic-burgheză a trecătorului ce-şi plimbă un pic ghiftuiala. Pe 26 decembrie 2007, pe la ora 3 după-amiaza.

Îl văzusem mai demult pe la Universitate, flecărind sprinţar cu o duduie acroşată pe bulevard, aiurind-o. Şi-am fost un pic invidioasă, atunci.

Ei bine, pe 26 mi-a venit rândul. M-a prins din mers ca pe-un fluturaş în plasa-i de pescar ratat. Că dacă am un minut, să-mi spună nişte ghicitori. Nişte ce?? Eu, în mlaştina lent digestivă a piftiilor festive. Aha. Am un minut.

– Domnişoară: ce-aveţiîncasăşi-are-ourecheda’n-audenimiccuea?

Tic, tic, tic, zvrrrrr rotiţele cerebelului văduvit de sânge.

– Acul de cusut, domnişoară!

Aaaa, trei secunde m-a lăsat. Not fair!

– Ia, să vă zic alta.
Pe care nici n-am desluşit-o, fizic vorbind (sunt un pic hipoacuzică.) Am mimat că gândesc, a dat tot el răspunsul în trei secunde, ca mai înainte.

– Ia spuneţi-mi: sunteţi căsătorită?

Am minţit prompt. Să nu-i vină alte idei.

– Atunci să vă-ntreb: care-isingurullucrupecarenu-lfacebărbatulnevestei?

Tic, tic, tic. HTF am I supposed to know, dude??

– S-o îmbrace! Ăsta-i singurul lucru pe care nu i-l face: n-o-mbracă niciodată!

Şi-un zâmbet larg, bonom. Quod erat demonstrandum.

– Sănătate vă doresc şi la mulţi ani!

Un gest de-adio generos cu braţul şi ne-am întors fiecare pe calea lui. Avea faţă înăsprită de Ioan Botezătorul, cu barba brună năclăită de nimic altceva decât produsele Mumei Natură: vânt, soare, ploi, Dumnezeu ştie.

Am mers un pic ameţită, un pic fermecată mai departe. Ca un copil întors de la bâlci.

Încă unul din homeleşii totalmente speciali ai acestui oraş.

(Iar şi iar: ADOR întâlnirile întâmplătoare.)

Comments»

1. eXstatic - January 9, 2008

Eu n-as intelege nimic din ce mi-ar spune, stai linistita. 🙂 Si faza cu tic, tic, tic :)) sigur e sunetul secundarului… Super scris postul tau, Oblia… Si mie imi plac intalnirile nu numai intamplatoare, dar si marcante… Si omul acela, intr-un fel, sigur te-a marcat. 🙂

Homelesii or fi sau nu speciali, dar nu-mi place cand ii intalnesc la metrou… nu stiu de ce… Fac tot felul de figuri ca sa-i dea un pasager sau altul ceva marunt, care marunt se transforma in bani grei, iar banii grei se transforma in avere… Vorbesc serios… Vagabonzii, daca cer bani, sunt in stare sa castige miliarde in cateva luni… Not fair. 🙂

2. vera cimpeanu - January 10, 2008

Nu pot; quoD erat demonstrandum.
Mi-ai raspuns la intrebarea despre filmul=DVDul Oblio? Nu stiu unde am scris, si nu gasesc postul meu. Poate ai facut menajul…praful, paianjenii, etc. Foarte laudabil. La multzii ani.
Zic ca chestia cu Radu negru or whomever e cam ezajerata. Nici chiar ca maica Teresa! Zic si io. Ca sa te menajezi putin.

3. oblia - January 11, 2008

Pt. exstatic: 🙂 “tic, tic, tic” (de fapt, “tic, tac, tic, tac”) se zice c-ar fi sunetul secundarului. deci al trecerii timpului. al batailor de inima. al Existentz, chiar! cat de relativ… comunicarea pe viu cu tine, exstatic, in seara aceea, m-a facut sa inteleg CAT de mult vorbim degeaba, doar ca sa umplem timpul… Cu tine, vorbirea e purgata de conventii sau obligatii sociale/socializante (“hihi-haha, zau, chiar asa? nu mai spune!” etc, etc. ) si deci redusa la esenta. Cumva, ca un parfum tare. Mi-am dat seama cat de greu, dar si ce minunat e sa gandesti fiecare cuvant inainte sa-l spui, si sa triezi frumusel in util, inutil, util, inutil si abia apoi sa vorbesti. Ceea ce tu faci by default, cum ar veni. Stii ca esti norocos? 🙂

4. oblia - January 11, 2008

pt. Vera: ay ! multzam, am rectificat.
Da, am raspuns la intrebarea despre DVD: e la “Glissando” (18 Dec, parca??). Nu, nu, nu fac curatenie gratuit, doar fiindca as fi prins gustul 🙂
Of, cu Radu Negru o fi ezajerata, cu-atat mai mult cu cat Miha pare sa se fi suparat, ca de-atunci nici ca mai comenteaza… Dar cum loco oamenii se abuzeaza/anuleaza in continuare unul pe altul zilnic pe strada, ma gandesc sa trag zdravan de funie taman in partea opusa, ceva-ceva poate, poate… Naiba stie.

5. k - January 11, 2008

si eu le ador, mai ales aici, nu stiu de ce..

6. oblia - January 11, 2008

o, “acolo” ma faceau sa plang (de fericire)! no kidding. (“acolo”=orice strainatate. ultima oara la barcelona un catalan batran din Placa de la Seu intrase in vorba cu mine, nimic neobisnuit, despre sardana, dansul lor, si totusi mie mi se parea epica fiecare vorbulita; m-a lasat in lacrimi – crezandu-ma, probabil, cam idioata…:) )

7. Zaza - January 11, 2008

Oh, genial. Again

8. eXstatic - January 12, 2008

Aaa, Oblia, acum stiu cu cine semeni in realitate (nu in poze)! Cu un actor, care-l joaca pe personajul principal din Ed. 😀 Arati mai bine ca el, de-aia nu mi-am dat seama la inceput… Mi-am adus aminte abia acum, cand ai pomenit de seara aceea, ca sigur semanai cu cineva, ca arati altfel in realitate decat in poze… Sper ca m-am facut inteles. :)) Actorul ala chiar mi-a placut! :))

Multumesc mult pentru compliment, are un farmec aparte: l-am primit in cele mai neasteptate coordonate: mod, loc si moment… M-ai facut sa ma simt super. 😀 Uite ca nu consideram noroc ceea ce fac by default, ci doar felul meu de a fi… ma rog, o parte din acel fel de a fi. 🙂 Stiu ca par ca as cantari fiecare cuvant inainte de a-l spune, dar uneori nu e chiar asa. Pot fi si spontan, dar intotdeauna comunic purgat de conventii, cum bine ai observat. 🙂 Bine, precizez si ca fac cantariri mai mult de teama de a spune ceva penibil, dar si pentru a fi sigur ca ma fac inteles, urasc neintelegerile, deci nu e numai in materie de “util vs. inutil”, am chiar si considerentele subtilitatilor, adica sa ma fac inteles doar de catre persoana careia ii adresez cuvintele, cand n-am chef sa inteleaga altii ce discutie purtam.

Valeu, ce mult am scris, si mi-ai inspirat un post. 🙂

9. oblia - January 12, 2008

seman cu un actor, dar arat mai bine ca el?? un actor de soap opera, in plus?? well, mersi de compliment, my friend!… 🙂
de ce urasti neintelegerile? alt australian (destept), paul carter, vorbind despre neintelegerile (inter-personale, comunicationale, nu alea mari, inter-rasiale si politice) dintre albi si aborigeni, le considera fericite (si coincidentale, uite ce frumos cuvint, cum spune el totul in sine – co-incidentale) accidente, prilejuri de re-descoperiri reciproce, de recunoastere.

10. eXstatic - January 13, 2008

Pai, nu stiu ce sa zic… Biblia a avut atatea modificari, incat nu m-ar mira ca mesajul original al religiei sa fie cu totul altul decat lalaiesc preotii prin biserici… Asta mi se pare cea mai grava neintelegere a religiei (vedeti etimologia: “re-legere”, care arata o re-unire cu Dumnezeu)… De ce se urasc religiile intre ele? Din cauza unor neintelegeri… De ce apar razboaie? Tot din cauza unor neintelegeri. Sa te uiti la Zeitgeist… Eu cred in Dumnezeu, dar fara sa urmez vreo dogma (o tampenie inventata de om)… Crestinismul n-avea nevoie de nici un ritual, dar tot omul l-a inventat, fiindca avea nevoie de el. A, stai putin, nu l-a inventat, l-a preluat de la pagani… Deci alta chestie urata, care seamana cu ipocrizia: furtul cultural, in care iei obiceiurile paganilor, dar indraznesti sa-i omori pentru ca nu vor sa adere la religia ta… 😐 Of, ma opresc, cred ca zic tampenii in noaptea asta.

11. eXstatic - January 13, 2008

Acum stiu! Jesterul tau seamana cu Socrate! Parol! Si nu ma refer deloc la aspectul fizic… Deci e un fel de filosof si asta. 🙂

12. oblia - January 14, 2008

ziceam ca numai citesc comentariile, nu si raspund, caci am O TONA de lucru in noaptea asta! dar la asa comentariu nu pot sa tac, uite ce-mi faci!… blasfemieeeeee :)) socrates jester?? no way! el era solemn, toujours solemn, da? cel mai aproape de jester e tot diogene, dintre dumnealor. zau ca parol! 🙂


Leave a Reply

