jump to navigation

3 snapshots December 4, 2007

Posted by oblia in Peregrinatio 1.
trackback

Buni îl întreabă pe Bubulină, aşezat patriarhal în capul mesei din sufragerie, cu cina-soldăţei în faţă:
– Vrei o cană cu lapte sau un pahar cu apă?
Răspunde Bubulină:
– Un pahar cu lapte.
(“Little smart ass”, bombăne mătuşa.)

Bubulină are 4 ani şi-o ţâră. De când a-nceput să vorbească, la 1 an şi ceva, nu-l putea spune pe “r”. Mânca mele, se plimba în palc, melgea la Comalnic – aţi înţeles ideea. De la o vreme, din gâtlejul său fraged se rostogolesc maiestuos “rrrr”-uri cu duiumul. Serios că cu duiumul: astfel, acum se aşază “ra birou”, desenează “cu curori” şi nu prea îi “prace de coregii de la grădiniţă”. Unde, mă întreb, va ajunge copilul acesta, cu-aşa cunoştinţe lingvistice??

Printre (alte) vorbe:
– … când Cipi era încă în burtă ra mami şi eu eram fericit…

Comments»

1. Simona - December 4, 2007

HAHAHA! Mortal. Chiar ma gindeam zilele trecute ca n-ai mai povestit demult de el. Altfel, complicat cu lichidele astea, zau (consoanele, I mean), dar se pare ca nici cu recipientele nu e mai simplu 🙂

2. Himera - December 4, 2007

😀

3. Simona - December 5, 2007

Uitasem sa zic ca am auzit mai demult ca copiii au probleme cu “l” si “r” in general; parca la o ora de Limba Romana Contemporana (LOL).

4. mihahela - December 9, 2007

zara-snapshot: zicea ea ca atunci cind se face intuneric de fapt cresc capsuni pe luna si toti oamenii merg, asa, incet, incet acolo sus sa le culeaga si apoi cu bratele pline sar HOP inapoi pe pamint…

5. oblia - December 10, 2007

hehe 🙂 si-asa se face ca avem capsuni pe pamant… 🙂

6. vera cimpeanu - December 17, 2007

Grand merci. Apreciez major. Sorry for the late reaction, da’ am parasit tzarishorul pt. 1 1/2 luna dupa mijlocul lui nov. si, desi la New York si alte orase din Estul american, stau mult pe mail si pe Skype cu familia si prietenii nemultumiti ca am fugit din Europa de serbetori, asa ca nu am mai avut timp sa vad si blogurile, abia azi am dat de postul tau. Bubulina imi pare un baietzel foarte inzestrat si cu talente multiple+ simtzul umorului, care nu e de colo. As dori sa stiu ce a dorit de la Mosu’ si cum se achita de obligatia de a fi ‘cuminte’ (adica, cum scurtcicuiteaza regulile). Karinutza, nepotica mea, aceeasi virsta cu Bubulina, a declarat de curind ca nu face ordine la ea in camera, ca e ‘in sedinta’. Si ca va fi in sedinta intotdeauna cind va fi trimisa sa faca ordine. Ma amuza copiii astia peste poate; eu, la 7 ani, cind am inceput scoala, nu stiam ce e aia bani, dara mi te (habar n-am cum se scrie) sedinta. Capshunika, papusa din Strawberry Shortcake family, care are o mare palarie pe care e o mare capsuna care e impregnata cu miros de capsuni (pe care K. o miroase constant) si pe care Karin a primit-o alaltaieri de la mine, are ‘ciorapi de doamna’, motiv pt. care a fost luata ieri cu masina in oras; cind K si parintii au iesit din masina, capshunika a fost lasata in masina, CU CENTURA PUSA si cu un pulovar pe genunchi, ‘sa nu se guturaiasca de craciun si sa nu poata cinta Mosului’. Iar la telefon copila mi-a zis ca mai bine imi scrie, ca nu poate sa vina unde sint eu ca ii ia 2 zile de condus, iar de stiut ce imi scrie – nu stie, ca nu stie sa citeasca, doar sa scrie (ceea ce era si idiosincrazia copilei mele la 3-4 ani). Bubulina scrie? Citeste?

7. oblia - December 19, 2007

hehe, karinutza are deja stofa de manager de corporatie, imi pare! 🙂
mi-e un pic rusine sa recunosc, dar nu stiu ce vrea bubulina de la mos craciun. trebuie sa-l intreb pe taica-su.
cum se achita de obligatia de a fi “cuminte”? pai el pare sa se fi nascut cuminte. cuminte, dar foarte subversiv, cumva… cind sunt eu cu el insa il transform intr-un zurbagiu, alergam, tipam si chiraim pina ni se cere amindurora sa facem liniste!… (si atunci ma achit eu de obligatia de a fi cuminte… desi unde naiba mai e bucuria vietii, in acele conditii??).
acuma, cu bolobocul treaba sta CU TOTUL altfel. el, da, se va cazni sa se achite regulementar de pomenita obligatie.
bubulina nu stie sa citeasca, nici sa scrie. doar pe “A mare de tipar” il cunoaste (e un inceput, nu?) si il vineaza pe toate panourile stradale, din mersul masinii. n-as putea spune ca bate din pinteni sa descopere magia literelor…. e fericit ore in sir cu zecile lui de puzzle-uri (pe care le executa rapid, spre frustrarea mea) si cu cuburile de jucarie din care ridica blocuri futuristice.
ce fain ca sunteti la new york! salutari lui adrian, daca il vedeti. de fapt, nu “daca”: cind il vedeti 🙂

8. vera cimpeanu - December 19, 2007

Mda. Sper ca nu. Nu manager. Nu de corporatie. De ce bolobocelul e CU TOTUL altfel?
Transmit, bineinteles, miine dimineata, la cafea.

9. oblia - December 19, 2007

bolobocelul e bagaretz, pus pe rupt, catzarat, scatolcit, trintit usi si impins scaune pe pardoseala scritziitoare, stricat puzzle-uri si blocuri futuristice; ride cu gura pina la urechi de orice timpenie, se baga-n sufletul tau, face caca NU la olitza cu mare bucurie, e galagios si neatent, se pravale de plins de indata ce nu-i convine ceva si ride in secunda 2, de indata ce, satul de zgomot, ii faci pe plac, intocmai ca babele teatrale de la tzara, si… i don’t know – e suficient? cu totul altfel. a. am uitat sa spun ca are un zimbet ab-so-lut irezistibil. bubulina nu zimbeste, dar te cucereste cu ochii.

10. vera cimpeanu - December 19, 2007

Domne, gata, e clar: pune cite o poza pe Net cu fiecare in parte, caci asa nu se mai poate. Cu incuviintarea parintilor, evident.


Leave a Reply

