jump to navigation

Discreţia, adevărata marcă a doamnelor July 15, 2007

Posted by oblia in Peregrinatio 1.
trackback

Metrourile suedeze cu nume de flori care înnobilează subteranele capitalei au fost dotate cu mânere noi: aceleaşi cureluşe gri prinse cu o capsă dedesubtul barei de susţinere de sus, dar prevăzute acum cu o placă de plastic de (aproximativ) 8 pe 8 centimetri. Sub plăci se aplică reclame.

Astfel, pe unul din trenuri – mi-ar plăcea să cred că era Nufărul, îmi repugnă ideea ca ar putea să fi fost, totuşi, Zambila – mânerele purtau următoarea reclamă: imagine – o tânără doamnă în dessous (care va să zică, un foarte sexy furouaş negru), cu braţul depilat la axilă ridicat; head – “Transpiraţia strică reputaţia”; packshot – Rexona spray for women; slogan – “Rexona. Nu te lasă la greu.”

Toată această lucrare pe partea dinspre scaune, nu dinspre coridor, a mânerelor. Ferită de ochii grosolani. De rânjete bestiale. De grosiere făcături cu ochiul. Am surâs, neapărat. Cu gândul diafan purtat spre delicata creativă care, îmi susură feminin intuiţia, a schiţat această metaforă. Acest pizzicato în lungul coardelor orgoliului masculin. Acest… în fine, hi!, mise en abyme. Etc.

Căci, neîndoios, nu noi, doamnele, puţim cel mai tare-a sudoare. Dar trebuia spus discret.

Comments»

1. medeea - July 16, 2007

poate era unul cu nume de capitală… am văzut că au apărut şi astea.

cât despre reclamă… bleah… ce e cu porcuşorul ăla puţitor? şi în plus… ea se ducea în tramvai ca să o prindă unul şi altul? hmmm…. halal reputaţie

2. oblia - July 16, 2007

tu, eu cred ferm ca asemenea reclame care indeamna la folosirea sapunului si a deodorantului sunt necesare loco. sunt educatie civica, for god’s sake! in special vara. doar ca dudui ca d-na furou din reclama nu put. altii put: rau, rau. altii. in genere, nu altele. si deci de ce n-au facut o reclama direct pentru “domni”??

3. medeea - July 16, 2007

crezi că s-ar fi prins de aluzie? … în general “domnii” care put preferă să îşi mai ia o bere rece… nu să dea banii pe deodorante… cei care se spală o fac fără reclame sau educaţie civică…

că a venit vorba de bere 😀 până vineri mai sunt pe aici şi dacă poţi şi tu ne vedem toate trei

4. oblia - July 16, 2007

pai nu, tocmai: ma indoiesc temeinic ca s-au prins de aluzie. nici daca li se zice direct “mai spala-te” s-ar putea sa nu se prinda (din cauza lui “mai”).

bere daaaa. am vb cu irina si-a zis ca te suna si te lasam pe tine sa zici cind. intre timp, la mine s-au cam ingustat optiunile la miercuri sau joi (sau vineri, daca mai esti) de pe la 8.30 (am curs pina la 8, si de-aia). vorbiti voi si-mi ziceti apoi?

5. irina - July 17, 2007

am vorbit. si am zis miercuri, 8… ca eu asa tineam minte (‘dupa 8’); inteleg ca e, de fapt, 8.30… ok din partea mea si 8.30.

pt medeea- imi pun acum ziarul pentru tine in geanta; sper sa nu schimb geanta:))

6. dan s. - July 19, 2007

Dar stai, reclama nu indeamna la spalat, ci la o chestie mult mai simpla: deodorant rexona. Cu alte cuvinte: daca puti, nu te spala, da-te cu rexona!! Eu zic ca-i grav…

7. oblia - July 19, 2007

ce faci de ce-ule? sa nu te recunosc! pe tine asa te cheama, Dan? frumos. eu o sa vin la timi prin august, de-abia astept sa beau un peroni in p-ta unirii! 🙂
cit despre reclama… adevarat: nu indeamna la spalat, tehnic vorbind, erau doar fantaziile mele civice… 🙂

8. dan s. - July 20, 2007

asa-l cheama pe de ce :p (vezi daca nu citesti paginile “despre” ale oamenilor?) :p

ce sa fac? ma oftic atunci cand vad ca tot mai multi iau drept bun indemnul reclamei rexona…

PS: te asteptam cu multa caldura (in suflet) 😀


Leave a Reply

