jump to navigation

De-a Amélie July 10, 2007

Posted by oblia in Peregrinatio 1.
trackback

Am descoperit acest joc la supermarketul Angst din str. Academiei, acum vreo două săptămâni. Fiind înfrăţit cu haiducia, îl recomand ca pe un exerciţiu microjustiţiar într-o ţară în care prea mulţi neaveniţi ne calcă pe coadă.

Căldură, moleşeală, codiţă la casa guvernată de o vânzătoare cu un cap mai scundă decât Madonna. Cu produsele în coş, dilema mea era în acel moment dacă să cer sau nu şi două pachete de Kent silver (aşezate, desigur, în stativul acela suspendat la aproximativ un metru deasupra casei de marcat).

Când e vânzătoarea aceasta în tură, de obicei nu cer, fiindcă trebuie să se întindă pe vârfuri şi, cu un pix în mână, să sară ca să agaţe, cumva, pachetele; ele cad, ea le prinde şi mi le bagă în pungă. O caznă caraghioasă, ce mai. De care prefer să o scutesc, cum ziceam.

În faţa mea, la coadă, o călugăriţă ortodoxă cu ochelari fund de borcan şi un neg aparent benign deasupra buzei de sus, în stânga. Tocmai se terminase postul Sf. Ap. Petru şi Pavel: avea în coş o pungă de lapte şi o cutie mică de smântână. În mână, patru banconte de 1 leu, crispate…

Îi vine rândul. Total: 4 lei şi 10 bani. “Daţi-mi 10 bani,” cere Madonna angstiană. “Cum?” face călugăriţa. “Un leu vechi!” “N-am. Doar 40 de mii…” “Face 41!” “Nu am, îmi pare rău.” “Cum n-aveţi, doamnă? Toată ziua aşa a fost! Nimeni n-a avut un leu mărunt! Dacă las de la mine câte-un leu, unde-ajungem?” socoteşte Madonna. Atunci călugăriţa scoate laptele din coş şi zice umilă: “Lăsaţi, iau doar asta…”

Madonna pocneşte tastele pentru lapte şi-l îndeasă în pungă, apoi idem pentru smântână. Ia cele 4 bancnote disponibile şi continuă să bombăne despre leul lipsă al tuturor. Călugăriţa se retrage cu umilisime mulţumiri, aproape ploconeli.

Acuma, n-am un fior mistic special pentru angajaţii BOR, dar respect net călugării şi călugăriţele pentru alegerea de viaţă radicală pe care au fost în stare s-o facă.

Eram, deci, puţin nervoasă, când mi-a venit rândul; grecii aveau un cuvânt special pentru acest sentiment, care s-ar traduce prin “rightful anger” – furie îndreptăţită. Simţeam că e îndreptăţită.

Madonna angstiană îmi socoteşte cumpărăturile: 10 lei şi 90 de bani. Nu am 90 de bani? Cu satisfacţie: “nu, îmi pare rău.” Poate 40 de bani, atunci? “Nu am,” zic, “dar rotunjiţi la 11 lei, să vă recuperaţi acel leu pe care nu îl avea doamna de dinainte!…” Îi confer un pumnal vizual lucrat frumos din pupile şi, ca să fiu sigură că îşi acoperă şi alţi lei lipsă din ziua aceea, îi pun şi-o monedă de 50 de bani pe tejghea.”

Tace încordat, ia banii şi execută introducerea cumpărăturilor în pungă. La sfârşit, adaug: “A! Şi două pachete de Kent silver, vă rog…”

Comments»

1. moniK - July 11, 2007

si eu asa as fi facut! pana la tigari, totusi..dar tot as fi ochit o marfa sus de tot plasata…

2. oblia - July 11, 2007

hihi. m-am mai linistit, ma bintuia totusi gindul ca am fost cam malitioasa…

3. Hellene - July 11, 2007

Asa sunt toate vanzatoarele, fac un circ cat casa pentru o miuta de lei, dar cand ele n-au iti dau o bomboana. Propun sa caram la noi cate o punga de drajeuri si cand n-avem bani marunti sa ii bagam o cacareaza din aia maro sub nas.

4. arakelian - July 11, 2007

E greu sa lucrezi cu clientii. Dar asta nu le explica atitudinea.
mda, mai nimeresc si io cate una ‘vesnic nervoasa’. De obicei le dezarmez cu un foarte politicos “multumesc, o zi buna”. Unele tresar – cred ca isi dau seama ca un zambet nu strica. Altele- sunt incurabile. Si acea minima politete le deranjeaza.
Pacat ca nu fumez 😀

5. oblia - July 11, 2007

pt. hellene: ooooooo, imi place mult ideea cu bomboana. insa intii le-as tine in geanta vreo luna…

pt. arakelian: imi place si ideea cu “o zi buna va doresc”, e mai buna decit o-njuratura explicita! 🙂

6. m - July 11, 2007

cum, supermarketul Angst? un astfel de ‘supermarket’ exista?
supermarketul Angst… dumnezeule, nici kafka n-ar fi putut-o gasi.
bun. oblia, draga mea, ce mai faci?
(eu trebuie sa te vindec de deseurile de psihanaliza, totul se duce acolo la tine. violoncelul?…)

7. oblia - July 12, 2007

hmmm… mai m, tu cam proiectezi…

8. cropcircles - August 2, 2007

Crez eu asa in sufletul meu ca maicuta (ca sa nu fac uz de vocabula “calugarita”, n-ar fi sunat bine in context) s-a rugat o saptamana sa inlature Domnu’ efectul nociv al kenturilor de acum si pururea.

9. oblia - August 3, 2007

mmmm, nu stiu. ca ea plecase deja cind mi-am facut micul numar. da, nu cred ca ar fi aprobat…

10. eXstatic - September 13, 2007

Eu nu stiam ce inseamna “angst”, dar am aflat… in germana, inseamna “frica”. Ce tare… De ce tocmai “frica”?

11. oblia - September 13, 2007

nu stiu, dar trebuie sa fie ceva legat de bulimie, cred ca… ;)))

12. medeea - September 14, 2007

pt extatic: mai degrabă “nelinişte” … şi da, probabil tot legat de bulimie :))

13. eXstatic - September 17, 2007

Nu ma gandeam la bulimie… Ca sa vezi, lumea a ajuns obsedata de lucruri artificiale (bulimia n-o pot considera naturala). Sa opticam schimbarea, ce ziceti? :))

14. LibertyD - September 19, 2007

Calugar/ calugarita – un cumparator ca oricare altul. Nu mi-a placut momentul si atitudinea vanzatoarei, dar mie tot mi se pare c-ai fost un pic cam prea rautacioasa 😀

Toate bune in rest 🙂

15. oblia - October 3, 2007

hai, mai, cum cumparator ca oricare altul? vezi tu la supermarket tot atatea calugaritze/atitia calugari ca domni in costum sau blugi? eu cred ca cumparatorii in blugi sunt la fel ca oricare altii. cei in straie caluaresti imi par cumparatori rari.

16. oblia - October 3, 2007

pt. medeea & exstatic: angst a ajuns supermarketul meu preferat. ce sa insemne?… oops, tacere, ca iar ma psihanalizeaza m… (totusi, e adevarat: imi place ca la angst e liniste)


Leave a Reply

