jump to navigation

Cu cuvintele mele… April 20, 2007

Posted by oblia in Peregrinatio 1.
trackback

19 aprilie 2007, ora 10 p.m. Ediţie specială a ”Evenimentului Zilei” distribuită gratis prin reţeaua ziarului “Compact Bucureşti”. Apuc un exemplar cu gust de cretă deja în gură.

Pe scările rulante, citesc titlul: “Băsescu a fost suspendat de Parlament. La revedere!” Împăturesc ziarul contr-evantai şi-i trag un dos de palmă, cu obidă.

Îmi ridic ochii încruntaţi. Din faţă mă priveau două boabe de strugure pârguite: ochi de nevorbitor. În secunda în care-am dat de ei, fără absolut nici o ezitare de traducere sau interpretare, instantaneu, am înţeles: “De ce eşti supărată?”

Erau ochii unui copil de maximum 1 an, aşezat peste umărul maică-sii, o aurolacă (avem semnul întrebării, avem semnul exclamării, dar nu-i pe tastatură semnul întristării). Din reflex (educaţional? mătuşesc?), într-o clipă-lumină mi-am convertit expresia în zâmbet, să nu-l încarc cu încruntarea mea: “E totul bine…”

Şi-a desfăşurat zâmbetul aproape în acelaşi timp cu al meu: “Ce bine!” Aderenţă: suflet pe suflet. Uneori, solidarităţile ne catapultează în alte dimensiuni, ca un covor fermecat pe care habar n-aveam că-l ţineam chiar sub tălpi.

Acum, c-am povestit “faza”, un zâmbet bonom înfrânt: absurdul re-dării în cuvinte (în plus, scrise) a acestei convorbiri. M-am bâlbâit, înainte: să scriu despre asta, să nu scriu? Iată că neghiobia a-nvins: am scris.

Gândul e Cuvântul. Restul sunt, zău, doar vorbe. Traduceri. Trădări. În cascadă: din gând în ochi, din ochi în vorbe, din vorbe în înscrisuri – iată 3 limbi străine neomologate. Am tradus, în final, din limba gândurească în limba românească.

O vreme, n-aş mai rosti nimic altceva decât “da” şi “nu” – dacă chiar e necesar.

Comments»

1. ghiocel - April 20, 2007

om vedea cum stam cu solidaritatzile in vremurile astea de restauratzie..ca io asha o vad! si sper sa nu exagerez. da? nu? da?! nu?! uf!
pup!

2. oblia - April 20, 2007

a, alea nu-s solidaritatzi: alea-s cumetrii mafiose. ma macina si pe mine, ca pe multi, zilele astea, sentimentul imparabil al nimicniciei. presupun ca, scriind despre solidaritatzi, si nu cumetrii, evadez din aceeasta senzatie neplacuta si abuziva (deoarece impusa de grandoarea ticalosiei “conducatorilor”). ori evadare, ori mina pe topor – care-i mai buna, ce zici?… vezi?… pup si eu!

3. unuldintre - April 26, 2007

Coborat in cuvinte,zic: Fiecare cu karma lui! Ca vorba … Eu unul mi-as fi cumparat una mai buna, dar de… cine sa ma invete ce karma sa cumpar? Abia acum am invatat (?) ce inseamna karma… pana vom vedea ce deosebire exista intre calitatea si cantitatea ei mai dureaza, sper sa apuc vremea cand “romanul generic” va putea sa cumpere a karma mai buna.

4. oblia - April 26, 2007

pt. unuldintre: hmmmm… eu nu ma pricep prea tare la buddhism, dar nu imi place sensul fatal pe care il are (cel putin folosit local) cuvintul “karma”. nu stiu de ce. am doar o banuiala ca trebuie sa insemne mult mai mult si semnificativ mai altfel decit, simpul, fatalitatea…
in orice caz, copilasul de aurolaca de care-am scris in acest post era cu adevarat minunat. este, adica.

5. eXstatic - April 27, 2007

Karma inseamna suma tuturor actiunilor facute de noi de-a lungul vietii noastra… E ceva mai complicat, dar am redat cat mai concis pe-aici… Exista documentare pe tema asta, chiar foarte ampla, ramane s-o cautati voi, daca sunteti asa de curiosi. 🙂

6. eXstatic - April 27, 2007

noastre*… sa ma las de scris?

7. oblia - April 28, 2007

pt. exstatic: nu te lasa de scris 🙂 a e linga pe linga e pe tastatura, deci stim ca e greseala de tipar :))


Leave a Reply

