jump to navigation

Leapşa olfactivă February 21, 2007

Posted by oblia in Peregrinatio 1.
trackback

Când îmi închisesem, ca funcţionarul corect, worksheetul de scris pe blog, după afişarea litoralului de mai jos, intru pe blog-ul dragei de Monik şi citesc. Cumva, ca odinioară, presimţeam că Doamna pe mine are să mă scoată la tablă… 🙂

Leapşa primită de Monik de la Zaza, care va să zică, sună aşa: care cinci mirosuri îţi răscolesc simţurile şi simţirea?

Întâi, indubitabil, mirosul de piele sărată de mare. Să adulmec obsesiv, în sus şi-n jos, o jumătate de braţ care-a înotat în mare măcar o jumătate de oră, aspirând toate grăunţele de sare uscată rămase pe epidermă, e ca o călătorire cu caravana iniţiatică.

Al doilea e mirosul de transpiraţie de bebe din părul ud de la ceafa lui Rareş (nepotul meu de 3 ani şi jumătate), după ce alergăm mult şi bine în jurul mesei. E-un miros preţios pentru că timpul i-a fixat deja termen de valabilitate: acum emanaţie încă ingenuă, peste câţiva ani, când omul va fi atins pubertatea, probabil putoare…

Trei? Miasma crinilor. Ce semn mai bun că frumuseţea poate ucide? Şi că există nebuni gata să moară de/pentru frumuseţe? Sau că moartea poate fi drogant de fermecătoare? Crinul era floarea regalităţii franceze. Nu-i, aşadar, plantă care să surprindă mai bine răsturnarea de montagne russe din agonie în extaz, din măreţie în decădere.

Al patrulea e mirosul de pastă de pix umedă pe foaie. (Vai, or să-l mai ştie nepoţii? N-are să-l extermine inodora asta de tastatură?) Chiar dacă simt că “scriu cu sudoarea frunţii”, nu transpir, scriind – deşi munca mea nu-i cu nimic mai uşoară ori mai relaxată decât a plugarului la câmp. Sudoarea scrisului nu transpiră pe pagină, vizual, decât în caligrafia mea chinuită şi, olfactiv, în umorile păstoase ale instrumentului meu de exprimare, pixul. El, de fapt, mânuit cu precipitare, asudă scriind…

În fine, îmi mai place mult mirosul de rufe proaspăt călcate. Când îl simt, ştiu că, deşi lumea a tot mers înainte şi oameni au dispărut, timpul e, într-un fel, veşnic. Bunica încă mai calcă ticăit ditamai cearceafurile, eu tot îi mai pun Julio Iglesias la casetofon, să-i fac munca mai plăcută, iar în casa noastră veche e rânduială, rost şi bine.

Şi, pentru că Monik a pomenit de-acel înfiorător de frumos roman, “Parfum” de Patrick Süskind, să amintesc, la rându-mi, de un “pont” de-acolo: eroul lui Süskind spune că există un singur punct pe corpul omenesc care, mirosit, îţi spune clar cu ce fel de om ai de-a face. Este cel de la încheietura cotului, pe interior, unde se leagă braţul de antebraţ. Locşorul ăla cu pielicică fină: dacă miroase bine, eşti om bun; dacă nu miroase bine…

Şi-acum, poftesc a sălta leapşa drept la fileul lui un trecător (sau, dacă acestuia-i e lene, haruki) din gaşca jaunetom.

Comments»

1. Vlad Stroescu - February 21, 2007

Mică observaţie: cred că Monik a primit leapşa NU de la Zoso, de la Zaza (http://rapireadinserai.blogspot.com/). Ştiu asta fiindcă Zaza o primise de la mine, care am inventat-o 🙂

2. MoniK - February 22, 2007

@ Oblia si Vlad: de la Zaza am primit-o, nu am nicio treaba cu Zoso!!!
😀

3. Vlad Stroescu - February 22, 2007

Ezact ce am zis şi io.

4. irina - February 22, 2007

asa e:P. cum zic MoniK si Vlad 🙂 (…ma speriasem cand am vazut …numele in cauza pomenit firesc la tine pe blog!)

5. MoniK - February 23, 2007

si eu ma speriasem! si ma tem sa mai adaug ceva in public, atata precizez! 😉

6. irina - February 23, 2007

@Monik- adaug eu cand o mai prind pe oblia la bere 🙂

7. oblia - February 23, 2007

pt. toti: vaaaaai, vaaai ce gafa am facut!!… scuze monik, scuze zaza.. am rectificat acum. cred ca zoso are brand awareness… 🙂

8. oblia - February 23, 2007

si bravo, vlad pentru inventat leapsa olfactiva!… gata, am tacut. sunt pur si simple zile cind omul face gafe, deh.

9. MoniK - February 23, 2007

nu era ceva reprobabil, stai linistita…doar ca, asa cum vezi, noi ne preferam intre noi, cei care am comentat 😀
nu ca asta l-ar supara pe Z.
Ah, traim in cercul nostru stramt!

10. Vlad Stroescu - February 23, 2007

Haaa, gata, s-a prins în undiţă complimentu’.
Dom’le, e adevărată chestia cu pasta de pix, dar parcă pe vremuri, pixurile alea româneşti cu care scriam la şcoală, miroseau mai frumos.

11. MoniK - February 24, 2007

Da, Vlad, miroseau profund, nu asa de suprafata sau, mai rau, parfumat, ca in pixurile de pe acum…
si ce fain curgea pasta aia, si cum mai pata 😉

12. oblia - February 24, 2007

eu nu-mi amintesc suspomenitele pixuri… dar cerneala pelikaaaaan. 🙂 nu puteti s-aveti inima a spune ca nu va placea mirosul de cerneala pelikan (a propos de patat degetutze, shortzuletze scolare si altele). sau lipiciul cu acelasi nume? mmmm… 🙂

13. MoniK - February 24, 2007

da, da, da,,,lipiciul se putea si gusta 😉 dulce mai era! iar capacul de la borcanasul mare (nu-mi placea la tub!) era bun, din ceară ,)

14. oblia - February 24, 2007

mi se pare mie sau se incheaga o alta leapsa: ce gusturi? vlad primu’! 🙂 a-nceput sa-mi placa.

15. Un trecator - February 26, 2007

Oblia, am sa-i pasez catre haruki chestia asta. In primul – al doilea si al treilea – rand eu sunt unul dintre ciudatii care nu au aproape deloc dezvoltat simtul in cauza. Sunt un fericit vara in autobuz. 😛

16. oblia - February 26, 2007

pt. trecator: ok, ok, paseaza-i lui haruki, in cazul asta 🙂

17. Vlad - March 3, 2007

Haaa, io primu? Grea leapşă. Să văz cum mă descurc.

18. oblia - March 3, 2007

pt. vlad: ha-ha, ok, go for it! 🙂 tocmai ce facusem un armistitiu cu monik si de_ce ca vro luna ne abtinem de la lepsuieli. deeeeci, daca o-ncepi sa n-o dai incoaaaaceeeee… 🙂

19. oblia - March 3, 2007

a, stiu! da-i-o lui Zoso! 😉

20. oblia - March 3, 2007

glumeam, desigur!

21. MoniK - March 3, 2007

Zoso e un invingator, tu, cum sa i-o dea lui! nu lua in deradere numele zeilor! 😀

22. oblia - March 3, 2007

monik, te-ai facut bineee!! :)))

23. MoniK - March 4, 2007

nu inca, dar mai pot sedea, din cand in cand, si atunci tastez viteza;)


Leave a Reply

