jump to navigation

Cişmigiu – republică sau monarhie January 19, 2007

Posted by oblia in Peregrinatio 1.
trackback

Ador să mă plimb prin Cişmigiu “în timpul programului de lucru”. Când nu sunt decât homeleşi răzleţi dormind pe bănci, liceeni ţucându-se clandestin pe sub bolţi vegetale şi, mai ales, băbuţe şi moşnegi ticăiţi care-şi plimbă nepoţii după rigorile programului pre-somn-de-după-amiază.

Şi copacul cu excrescenţe flamboaiante de la poalele Dealului Grotei, ca un circar mâncător de flăcări, şi lăcuşorul de lângă Izvorul lui Eminescu, cu aer de pustnic năpădit de nostalgii (respectiv, mătasea broaştei).

Un pas să faci în afară, şi te aspiră fără drept de apel vortexul cotidianului bucureştean.

Şi mă gândeam: ce-ar fi să se închidă Cişmigiul? Aşa, pe dinăuntru, acum. Să se facă o ţară în sine, aparte de Bucureşti, aparte de România. Ca Andorra sau Gibraltarul britanic aparte de Spania, ca Luxemburg sau Monaco aparte de Franţa. Republica separatistă Cişmigiu? Nah. Ducatul Cişmigiu?

Ducatul Cişmigiu. Am fi vreo 200 de locuitori. Am mânca popcorn şi am bea vin fiert sau apă de la ţâşnitoare. Am patina. Ne-am face portretele în cărbune la artistul Quasimodo de pe aleea principală. Duce ar fi băiatul de vreo 14 ani care sare la saltele dându-se peste cap 3 minute în şir cu o agilitate de ghepard. Că i se rupe.

Nu s-ar intra decât cu viză în Cişmigiu. Viza se obţine de la chioşcul belle époque de ziare de la intrarea principală. Cine cumpără “Libertatea” nu obţine viza. Cine cumpără eugenii – da. Şi tot aşa.

Şi-atât.

Comments»

1. medeea - January 19, 2007

şi pe ce perioadă să fie viza? 🙂

2. Cristi - January 19, 2007

Pai depinde cate eugenii cumperi cred. 🙂
Un post foarte dragut, felicitari.

3. medeea - January 19, 2007

păi în cazul ăsta o să fie nişte oameni foarte graşi în cişmigiu :))

4. oblia - January 19, 2007

va fi asa: turistilor carora sunt prea grasi din cauza intrarilor multiple pe baza de eugenii in Cismigiu le asiguram program gratuit la saltea, sub directul instructaj al Ducelui. e ok? 🙂

5. medeea - January 19, 2007

e foarte bine 🙂

6. irina - January 19, 2007

mai, oblia, mai… de cate ori vad un articol ca asta imi creste inima si-mi vine sa zic tuturor: vedeti? EU i-am zis sa-si faca blog! 🙂

7. oblia - January 19, 2007

asa e: lume, lume Irinuca mi-a zis sa-mi fac blog si pt asta ii multumesc!! da’ ala cu injuratura babei nu ti-a placut, stiam eu, pentru ca nu era in dictionar. da’ daca asa a zis, eu ce era sa fac?? si-asa am pus stelutze… 🙂

8. Gratiela Zotica - January 21, 2007

Ma opun doemnelor si domnilor! Cu o amarita de eugenie economia republicii se duce de ripa! Au ce voim noi a construi aiciea??? O bere va spun goes a long way! Taxe pe vitziu si accize – I submit to you -vor aduce prosperitatea republicii! Ca sa nu mai amintim ca asta va duce la folosirea mai frecventa a budelor pe a caror folosire tre sa punem taxe!!! Ducele din ce pana lui mea traieste??? 🙂

9. oblia - January 21, 2007

nah. e ducat. nu ne bagam noi la d’astea cu taxe si accize. ;

10. MoniK - January 23, 2007

nu la saltea, nu la saltea, la vasle cu supraponderalii pe motiv de eungenii! de preferat in barca unde am de gand sa urc eu si sa scandez din Shelley!
va dati seama ce priveliste pe care o s-o invidieze ediliicand apuca sa se mai uite si pe geam, adica sa mai vina la serviciu ca sa se si uite pe geam>

11. oblia - January 23, 2007

hiiiii Monik esti mai rea decit mine!… 🙂

12. MoniK - January 24, 2007

da, si scriu si cu greseli de limba:0. o combinatie numai buna sa defileze prin ducat!
Apropo, ce sa mai cred cand te vad, cand i-am cerut lui Mos NIcolae pe Oblio pe DVD ?

13. oblia - January 24, 2007

exista Olio pe dividiiiiii? si ti-a adus? vreau si eu!! de unde?

14. MoniK - January 24, 2007

e o poveste lunga, mi-a adus cine nu terbuia. si l-am refuzat fara sa il vad… nu am decat o melodie:(

15. oblia - January 24, 2007

nu pot sa cred! ca l-ai refuzat fara sa-l vezi. in fine… dar stii de unde l-a luat? please? 🙂

16. MoniK - January 25, 2007

de pe ebay, din US and A
intre timp il are o colega
daca mi-l da cu imprumut vei fi cautata
intre timp, dedicate: me and my arrow, tibirup ti tibirup di
straighter than narrow

cainele sajata era cel mai cel, nu?

17. oblia - January 26, 2007

da, cel mai cel! 🙂 nu se mai fac asa caini in ziua de azi…

18. mihai - January 31, 2007

pe mine ma deprima Cismigiul. cum ziceai, sunt anumite ore ale diminetii-spre-pranz cand e destul de ok, dar in rest ori e full, ori e intuneric (la fel de deprimant in ambele cazuri). n-as vrea sa emigrez in tara asta, as prefera sa continuu sa traiesc in tarile de lumea a treia (Rep. Pop. Democrata Balta Alba, Imperiul Ferentari, Regatul Rahova). but nice idea, anyway 🙂

19. oblia - February 1, 2007

adevarat. in weekend la ora de varf e sufocant – ca restul Bucurestiului… dar are identitatea lui, de la Bibesco (cred?), care mie mi-e tare draga! 🙂

20. gramos - February 1, 2007

hmmm,… funny, nu vazusem postul asta cand am scris despre sealand si cum si-ar putea face omul propria lui tarisoara s.a. 🙂

din Cismigiu,… hmmmm,… sa n-o uitam nici pe fata nebuna care vinde flori; si sa nu uitam nici cantarele alea pe care te poti sui cu toata familia ca sa afli ca toti impreuna aveti 50 de kg 🙂

sa sa nu uitam nici de trigoanele cu branza, ca si alea sunt bune pe post de viza 🙂

de fapt,… uneori e mai fain in republica Gradina Botanica decat in ducatul Cismigiu; acolo macar chiar tre’ sa platesti ca sa intri 🙂


Leave a Reply

