jump to navigation

Atenţie şi vigilenţă: gândiţi-vă bine înainte să daţi un telefon!… January 15, 2007

Posted by oblia in Peregrinatio 1.
trackback

Îmi caut un jobuleţ. Am zis jobuleţ. Part-time, colaborare, mai creativ, mai fâşneţ, mai artisticos, ceva acolo. Pe lângă de-acum tradiţionalul postat al CV-ului pe site-uri de job, mă împung şi-ai mei cu metode de-astea retrograde, pre-europene, cum ar fi pilele. Că să dau telefon d-nei Q, cunoştinţă de-a lor, intelectuală de bună calitate, poate ştie ea pe cineva sau ceva…

Pe mine telefoanele astea mă stresează, pentru că mă simt minunat ca şoarece-de-bibliotecă-într-un-paşnic-colţişor şi nu văd de ce-ar trebui să mă catapultez din papucii ăştia confortabili direct în postura de “networker”, fată de lume care socializează, complimentează, şi haţ obţine ce vrea.

În fine. Îmi dă tata telefonul doamnei, mă somează să o sun în seara aceasta şi apoi să îl sun şi pe el, să-i dau raportul, hai, Doamne-ajută, poate iese ceva, eu fetiţa lui am avut totdeauna potenţial.

Fumez o ţigară în timp ce fac un test de “work behaviour” online, iar în pivniţele minţii mi se derulează script-uri socializante ca un vin spumos. (“Bună seara, sunt X, vă sun să vă cer sfatul în legătură cu o chestiune. Ştiţi, eu…” Nţ, prea direct. “Bună seara, sunt X. Scuze de deranj. Întâi de toate, voiam să vă spun la mulţi ani! Sănătate şi tot ce vă doriţi!” And then what? “În al doilea rând, voiam să vă rog să mă sfătuiţi într-o chestiune” ??) Bleah. Ţigara s-a terminat. Frate, da’ mârlan trebuie să fii, ca să faci networking, îmi zic.

Gata. Too much thinking strică. Pun mâna pe telefon, formez numărul dat de tata. O voce pierită de septuagenară:
“Alo…”
(eu, cu cordială deferenţă, ton pozitiv, zâmbet în glas, fată de lume, etc.) “Bună seara. Îmi cer scuze dacă vă deranjez. Sunt XZ, fata lui YZ, colegul de serviciu al d-lui Q.”
“Cine?” se-nviorează vocea oleacă.
“Fata colegului de serviciu al d-lui Q, fratele dumneavoastră.”
“Cine ţi-a dat numărul ăsta?” – alertă, deja.
“Ăăă, scuzaţi-mă, nu sunteţi doamna Q?”
“Ci-ne ţi-a dat nu-mă-rul ĂS-TA?!” – ca percuţia dintr-o simfonie de Şostakovici.
“Doamna Q, cumnata dumneavoastră!”
“De unde ai tu număru’ ăsta, hai, de unde-l ai??!” – mai presus de Şostakovici: KGB!!
“Scuzaţi-mă, nu sunteţi 2546239?” [de exemplu]
“CE vrei!!?” – KGB faţă cu o armada de invadatori interplanetari!
“Să vorbesc cu d-na Q. Am greşit numărul? Scu…”
“DE UNDE DRACULUI AI TU NUMĂRUL ĂSTA??!!” – furia seismică a Maestrului Complotist de Grad 6 al cărui MegaComplot Universal a fost demascat de un puţoi infect.
(eu, civică, europeană) “A, deci am greşit numărul. Scuze. Aşa ziceţi-mi, nu…”
“F***-te-n gu…”

În acest punct am apăsat pe messianica tastă: închis.

Da’ ştiu c-am înviorat-o pe babă!

(P.S.: Tata luase numărul greşit…)

Comments»

1. Cristi - January 17, 2007

Haaahahaaaaa… mortal… pana la urma ai dat de Doaman Q?

2. medeea - January 17, 2007

cred că până la urmă i-a pierit cheful de dat telefoane. :)) faină povestirea… săraca băbuţă! dacă făcea infarct?

3. oblia - January 17, 2007

fratilor, multzam pentru comments, DAR:excuse me?? EA sa faca infarct??? pt mine a fost un mic shoc, noroc cu blogul, unde, vorba Irinei (femeia simpla) scapi de traume… 🙂
aaa… deocamdata, cum zicea si medeea, am ezitat sa mai dau telefon catre d-na Q… (smile sfios)

4. medeea - January 17, 2007

şi eu folosesc blogul cu acelaşi scop… eu şi o prietenă numim asta scripto-terapie… probabil că deja are un nume ştiinţific, dar nu ne pasă 😛

5. oblia - January 17, 2007

yeah… shrinks are evil people 🙂

6. irina - January 19, 2007

mi-a placut si povestea asta, mah :); cum sa nu-mi placa? doar e despre networking 🙂

7. oblia - January 19, 2007

:)))))))


Leave a Reply

